کد خبر: 32736
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
آبرسانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان اردبیل گفت: آب شرب سالم و پایدار باید در اختیار روستاییان قرار گیرد که در این راستا تدوین برنامه جامع تأمین آب پایدار ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، کمال‌الدین میرجعفریان پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از مراحل احداث و عملیاتی کردن مجتمع‌های آب روستایی در اردبیل اظهار کرد: این مجتمع‌های آب روستایی در صورت تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن می‌تواند مشکل آب شرب بهداشتی بسیاری از روستاهای اردبیل را مرتفع کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان اردبیل هشت مجتمع آبرسانی روستایی در حال احداث است، تصریح کرد: در سفر معاون امور اجرایی رئیس جمهور به استان اردبیل که هفته پیش انجام شد، بر تأمین آب شرب پایدار و سالم برای روستاییان تاکید شد و عمده خواسته ما تأمین اعتبار برای احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از تأمین اعتبار لازم در روستاهای استان اردبیل برای راه‌اندازی مجتمع‌های آب روستایی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مجتمع‌ها ۴۵۴ روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

میرجعفریان با بیان اینکه اختصاص اعتبار برای تأمین آب آشامیدنی سالم در شهرها و روستاها جز اولویت‌های اساسی در تدوین بودجه سالانه استان است، افزود: تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در شهرها و روستاها امری مهم و حیاتی است که در این زمینه تدوین برنامه جامعه آب پایدار در روستاها ضروری به نظر می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتقال آب از حوزه‌های دیگر برای استان به دلیل بالا بودن هزینه مقدور نیست و ضروری است منابع موجود آب در استان اصلاح و نسبت به سالم‌سازی آن اقدام شود.

میرجعفریان از ایجاد مقدمات لازم برای احداث مجتمع‌های آبرسانی جدید در روستاها خبر داد و اضافه کرد: مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز و اصلاح شبکه‌های آبرسانی در این راستا در اولویت قرار گرفته و امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم بتوانیم آب روستاهای استان را تأمین کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و ۳۹۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در استان اردبیل وجود دارد، بیان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه‌تمام استانی ۵۳ درصد و پروژه‌های نیمه‌تمام ملی به میزان ۷۸ درصد و در مجموع ۶۳ درصد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =