کد خبر: 32718
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
جهاد سازندگی

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت:۳۲۰ جهادگر به سیل‌زدگان روستای آهنگران فراهان امدادرسانی می‌کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار سعید فرامرزی  افزود: ۱۶ گروه تخصصی متشکل از نیروهای بسیج کارگری، اصناف، طلاب ، حوزه های محلی اراک و فراهان در قالب گروه‌های ۲۰ نفره از روز گذشته در حال امدادرسانی به مردم این روستا هستند.

وی تاکید کرد: لایروبی منازل، تخلیه لوازم خانگی و انتقال برخی لوازم منزل به حاشیه روستا به لحاظ ایمنی توسط این گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار داشت: ۱۵۰ نفر از گروه‌های جهادی، نسبت به تعمیرات تخصصی، بخشی از   لوازم خانگی مردم روستای آهنگران که دچار آبگرفتگی شده است، در یک مدرسه اقدامات لازم را انجام می دهند.

فرامرزی ادامه داد: شستشوی فرش‌ها و بازسازی منازل آسیب دیده و تخریب شده نیز در دستور کار ویژه گروه‌های جهادی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در راستای امدادرسانی به مردم روستای آهنگران واقع در بخش مرکزی شهرستان فراهان از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی استان بهره گیری شده،  گفت: تخلیه آب منازل و کوچه ها توسط پمپ لجن کش و کف کش از روز گذشته از سوی گروههای جهادی در حال انجام است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بر اثر وقوع سیل در روستای درمن شهرستان خنداب نیز عملیات لایروبی منازل از سوی گروه‌های جهادی انجام شد.

فرامرزی خاطر نشان کرد: ساخت، بهسازی  و بازسازی  مسکن محرومان همچنین اجرای طرح های آبخیزداری نیز با تعامل و همکاری گروههای جهادی و بنیاد مسکن استان مرکزی انجام می شود اما اکنون اولویت رسیدگی و رفع نیازهای مردم سیل زده استان مرکزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =