راه آهن

استاندار تهران گفت: شب گذشته تعداد زیادی از اهالی روستاهای سیلزده از طریق ریل راه آهن که از گرمسار به سمت فیروز کوه می آمد، خارج شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محسن منصوری روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خط راه آهن سمت شمال به دلیل سیل مسدود شده و قطاری که از استان سمنان با آب و تغذیه حداقلی به فیروز کوه رسیده بود مسافران جامانده و برخی از روستائیان مناطق سیل زده  را به گرمسار منتقل کرد.

وی ادامه داد: شدت تخریب راه‌های روستایی در شهرستان فیروز کوه بسیار زیاد بود که با تلاش نیروهای راهداری  و امدادی بازگشایی شد و از ساعات اولیه امروز ادوات و تجهیزات برای ساماندهی به وضعیت وارد روستاها شده است.

استاندار تهران گفت: اولویت برای ما در این شرایط کشف وضعیت مفقودین است و شناسایی و جستجو در بستر رودخانه و از زیر آوار در روستا برای پیدا کردن مفقودان و اجساد و زنده ماندگان احتمالی در حال انجام است.

منصوری ادامه داد: مجموعه های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان پای کار هستند تا در کمترین زمان ممکن سامانی به وضعیت زرین دشت و روستاهای اطراف به ویژه مزداران بدهیم.

وی با بیان اینکه بنا بر پیش بینی هواشناسی عصر امروز نیز احتمال جاری شدن سیل در نوار شمالی و دامنه جنوبی البرز هست، تاکید کرد: از هموطنان درخواست و انتظار داریم که در مناطقی که خطر جاری شدن سیل در آنها هست حضور نداشته باشند اما با وجود تاکید فراوان امروز شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر در اطراف مناطق سیل زده هستیم.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت  سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =