صندوق

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: ۶۸ هزار خانواده تحت پوشش بیمه روستایی در خراسان شمالی قرار گرفته اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، شریعتی در نشست با مدیر صندوق روستایی و عشایر شهرستان بجنورد و فرماندار بجنورد با اشاره به افراد تحت پوشش این صندوق اجتماعی در سطح کشور افزود: در سطح کشور همه گروه ها دارای صندوق بیمه اجتماعی مجزا هستند همانند تامین اجتماعی و تنها قشری که توجه ای در سال‌های اخیر به آن نشده بود روستاییان، عشایر و کشاورزان بوده اند.

وی با اشاره به جامعه مورد هدف این صندوق بیمه اجتماعی افزود: وضعیت پوشش بیمه اجتماعی جامعه مورد هدف سه گروه روستایی، عشایر و کشاورزان هستند و در سطح خراسان شمالی تا به امروز ۶۸ هزار خانواده تحت پوشش بیمه صندق روستایی اند و از این تعداد بیش از  ۴۵ هزار خانواده بیمه شده فعال هستند و ماهیانه حق بیمه پرداخت می‌نمایند.

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی افزود: ۳۵۰۰ خانواده در سطح استان خراسان شمالی مستمری بگیر هستند و بنا بر میزان پوشش و سطح بیمه، مستمری ماهیانه به این افراد پرداخت می شود.

وی با اشاره به آمار افراد تحت پوشش این صندوق اجتماعی در سطح استان ادامه داد: در خراسان شمالی نزدیک به ۲۵ درصد از جامعه هدف بیمه شده اند و ۷۵ درصد از جامعه هدف ما بالغ بر ۱۱۰ هزار خانوار هستند که تحت پوشش قرار نگرفته اند و سعی داریم با برنامه ریزی های انجام شده این افراد نیز از خدمات بیمه بهره مند گردند.

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشور تصریح کرد: جهت افزایش افراد تحت پوشش جامعه هدف مصمم  هستیم با همکاری و برنامه ریزی مدیران استانی و شهرستانی و تشکلات روستایی، بتوانیم تمام افراد ۱۸ تا ۵۰ سال جامعه هدف تحت پوشش قرار گیرند تا بتوانند از خدمات بیمه کشاورزی بهره مند شوند و در این راستا ۴۲ کارگزاری در سطح استان فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =