اتوبوس

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافر با اجرای طرح کنترل پایلوت سامانه «سپهتن» خبر داد و گفت: این سامانه امکان کنترل رفتار راننده را در طول مسیر برای پلیس فراهم می‌کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، میثم قدمی، اظهارکرد: همزمان با آغاز سفرهای تابستانی بخش حمل و نقل جاده‌ای با همکاری پلیس راه استان و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل مسافر برای خدمت رسانی به مردم آماده شدند.

وی با بیان اینکه 26 شرکت حمل و نقل وظیفه جابه‌جایی مسافران برون شهری استان را برعهده دارند، گفت: در مجموع تعداد 293 دستگاه اتوبوس برای سفرهای تابستانی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

قدمی با توجه به ضرورت ایمنی سفرهای مردم تصریح کرد: ناوگان اتوبوسی استان با وجود شرایط سنی مناسب ملزم به دریافت معاینه فنی هستند و همه روزه قبل از انجام سفر نیز به‌وسیله مدیران فنی شرکت‌های حمل ونقل کنترل می‌شوند.

معاون حمل و نقل راهداری البرز همچنین از کنترل ناوگان در مسیر تردد خبر داد و افزود: همه ناوگان اتوبوسی موظف به نصب سامانه «سپهتن» هستند و این سامانه امکان کنترل رفتار راننده را در طول مسیر برای پلیس فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه از 13 تیرماه فعال شده است و رانندگان موظف به ورود کارت با سامانه از ابتدای سفر هستند ،ادامه داد: برای بررسی وضعیت عملکرد سامانه نیز چند پاسگاه به عنوان پاسگاه‌های پایلوت جهت کنترل عملکرد ناوگان تعیین شده‌اند که پاسگاه پلیس راه البرز یکی از آنهاست.

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر این سامانه برای اطمینان از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، ناوگان اتوبوسی در حین سفر و در محورهای ارتباطی نیز به‌صورت میدانی و دروازه‌ای با مشارکت پلیس راه و کارشناسان حمل و نقل کنترل می‌شوند،از مردم استان البرز تقاضا کرد در طول مسافرت، ضمن رعایت نکات ایمنی هرگونه رفتار خلاف قانون و مقررات از سوی رانندگان را به سامانه ارتباطی ۱۴۱ گزارش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =