کد خبر: 32486
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
طرح هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۱۶۸ روستای استان بالای ۲۰ خانوار هستند که طرح هادی در آنها اجرا شده و یا در حال اجرا است.

به گزارش روستانیوز، جعفر برزگر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی دارای ۲ هزار ۹۶۹ روستای دارای سکنه است که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مطالعه شده، هستند.

وی ادامه داد: از نظر جمعیتی، ۶۵ درصد خانوارهای روستایی این استان شامل حدود ۱۸۸ هزار خانوار از طرح هادی روستایی بهره‌مند شده‌اند و تلاش می‌کنیم میزان بهره‌مندی روستاییان را به شاخص کشوری برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی انجام می‌شود.

برزگر اظهار کرد: اجرای طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی لازم است.

به گزارش ایرنا، طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

تا سال ۱۴۰۵ در حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی باید مقاوم سازی شود که در این راستا باید روستانشینان همراهی بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =