خداداد مقبلی

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اساس برآوردها برای آسفالت راه های روستایی کشور ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، خداداد مقبلی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در سنندج اظهار داشت: کردستان جزو هفت استان محروم کشور از لحاظ بهره مندی از راه روستایی مناسب است.

وی افزود: میزان بهره مندی استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و سمنان از راه روستایی مناسب زیر میانگین کشوری است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در سال مالی ۱۴۰۰ بخش مهمی از اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی راه‌های روستایی و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی محرومیت زدایی به این هفت استان تخصیص داده شد.

مقبلی اعلام کرد: در سال گذشته ۵۴۵ میلیارد تومان در حوزه راه‌های روستایی در اختیار استان کردستان قرار گرفت که با این اعتبار ۳۷۰ پروژه با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان شروع شد که تاکنون ۱۰۷ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: در سطح کشور ۹۷ هزار روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد ۴۰ هزار روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند.

مقبلی اظهار کرد: از ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در حدود هفت هزار و ۲۲۲ روستای بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار خانوار از راه مناسب برخوردار شده اند.

وی اعلام کرد: حدود ۲۳ هزار کیلومتر از این هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده که پنج هزار کیلومتر در ۲ سال گذشته انجام شده و ۲۷ هزار کیلومتر هم باقی مانده که در برنامه‌های آینده قرار گرفته است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با برآوردهای انجام شده ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوانیم برای این ۲۷ هزار کیلومتر راه برنامه ریزی داشته باشیم.

در پایان این مراسم از خدمات محمد راشد مدرس گرجی تقدیر به عمل آمد و فرزاد حسنی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =