کد خبر: 32420
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
گندم کاری

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت:میزان خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی به بیش از ۱۰۲ هزار تن رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مجید مسلمی راد  اضافه کرد: میزان کل خرید تضمینی گندم در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی استان همدان به مباشرت از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان ۹۴ هزار تن بوده  که امسال تا کنون بیش از ۱۰۲ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان همدان خریداری شده است.

وی ادامه داد: دلیل افزایش میزان خرید با توجه به وقوع خشکسالی و کاهش میزان تولید گندم رغبت بیشتر کشاورزان به تحویل گندم به دلیل افزایش نرخ خرید تضمینی بوده است.

مسلمی راد افزود: قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در همدان  ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بود که دولت هزار تومان نیز به کشاورزان تشویقی پرداخت خواهد کرد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: میزان خرید توسط شبکه تعاون روستایی در زمان حاضر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۸ درصد رشد نشان می دهد.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۵ هزار تومان خریداری شد که حدود ۵۰درصد آن توسط شبکه تعاون روستایی و بصورت مویرگی از کشاورزان در دورترین نقاط استان خریداری شده است.

مسلمی راد گفت: پیش بینی می شود خرید تضمینی گندم امسال به ۲۴۰ هزار تن برسد که از این‌میزان ۵۰ درصد توسط شبکه تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =