کد خبر: 32374
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
رسولی

مدیرکل بهزیستی کردستان از پرداخت تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای ایجاد اشتغال مددجوبان خبر داد و گفت: کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، علاوه بر ارائه تسهیلات، تا پنج سال حق بیمه آنان پرداخت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل ازخبرگزاری تسنیم ازسنندج، حسین رسولی  در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی در کردستان برگزار شد، از فعالیت 410 مرکز دولتی و موسسه خیریه در استان خبر داد و اظهار داشت: افراد تحت پوشش بهزیستی خدمات مستمر ماهیانه و غیرمستمر دریافت می‌کنند، به‌طوری‌که هم‌اکنون شش هزار و 66نفر خانوار مستمری‌بگیر کردستانی در حوزه اجتماعی از خدمات بهره‌مند خواهند شد.

وی از تشکیل 24 گروه‌ هم‌یار به‌منظور ایجاد منابع درآمدی در حوزه اقتصادی در استان خبر داد و گفت: همچنین 831 گروه خودیار محلی باهدف حفظ استقلال مالی و در راستای اشتغال پایدار و خودکفایی در مناطق مختلف به‌ویژه روستاهای کردستان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از حمایت از یکهزار و 481 دانش‌آموز و 30نفر دانش‌آموز نیازمند کردستانی خبر داد و تصریح کرد: همچنین 342 خانواده‌ دو، سه و چهار قلو تحت پوشش خدمات مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی کردستان قرار دارند.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های امروزی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان است، افزود: هم‌اکنون 14خانه بی‌سرپرست و بدپرست در استان فعالیت و 150 نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند.

رسولی از شناسایی 35هزار و 211 معلول در استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 21هزار و 10 معلول به صورت مستقیم خدمات مستمر دریافت کرده و بیشترین معلولیت از نوع جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی در کردستان است.

وی با اشاره به اینکه 634معلول در مراکز نگهداری خدمات دریافت می‌کنند، اظهار کرد: توزیع تجهیزات و امکانات توانبخشی از جمله ویلچر، سمعک و کمک هزینه‌های درمان از دیگر حمایت‌های این حوزه به جامعه تحت پوشش است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان عدم ساماندهی معابر شهری ویژه معلولان بزرگترین مانع پیش‌روی این قشر و چالش‌های این سازمان است، خاطرنشان کرد: تامین مسکن از برنامه‌های اولویت‌دار در استان بوده و در همین راستا سال گذشته 233واحد مسکونی با کمک خیران، سهم آورده و کمک‌های سازمان ساخته و به جامعه تحت پوشش در کردستان اهدا شد.

وی از پرداخت تسهیلات 100میلیون تومانی با کارمزد 4درصد و بازپرداخت 7ساله ویژه ایجاد اشتغال مددجوبان خبر داد و عنوان کرد: کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، علاوه بر ارائه تسهیلات، تا پنج سال حق بیمه آنان را پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته میزان اعتبار حوزه اشتغال 116میلیارد و 800 میلیون تومان و امسال سه برابر افزایش یافته است، ابراز داشت: در سال‌جاری برای سه هزار و 890نفر شغل ایجاد می‌شود.
رسولی اعلام‌ کرد: در سال گذشته از محل تبصره 16 برای یکهزار و 780نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی کردستان شغل ایجاد شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =