اتاق بازرگانی

رئیس اتاق بازرگانی البرز در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی سراسر کشور که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، گفت: در سال‌های گذشته با پدیده فرارمغزها و سرمایه گذاران مواجه بودیم ولی متاسفانه کار به جایی رسیده که شرکت‌های دانش بنیان هم از کشور خارج می‌شوند.

به گزارش روستانیوز، عالیه رضوانی- پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به شعار امسال  مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: ما در سال‌های گذشته با پدیده فرار مغزها و سرمایه گذاران مواجه بودیم ولی متاسفانه کار به جایی رسیده که شرکت‌های دانش بنیان هم از کشور خارج می‌شوند؛ این اتفاق از مشکلات زیاد آنها ناشی می‌شود.

وی ادامه داد: باید در سالی که با عنوان دانش بنیان مزین شده فکری اساسی برای حل مشکلات این شرکت‌ها شود تا دیگر شاهد خروج آنها از کشور نباشیم.

رضایی با اشاره به اینکه اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور به عنوان مشاور در کنار مسئولان و مقامات کشور فعالیت دارند  و فعالان اقتصادی بخش خصوصی می‌توانند در تحقق این شعارها نقش بسزایی ایفا کنند،گفت: فعالان اقتصادی در دوران دفاع مقدس هم نقش پررنگی داشته و شهدای زیادی به نظام و انقلاب تقدیم کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی البرزبا اشاره به اینکه امروز هم فعالان اقتصادی در خط مقدم توسعه کشور فعالیت دارند و علی رغم تحریم‌های ظالمانه، واحدهای تولیدی با تلاش مضاعف چرخ اقتصاد کشور را در حرکت نگه داشته اند،افزود: اتاق بازرگانی قدرت اجرایی ندارد و بیشتر بر قدرت مشاوره‌ای خود متمرکز است ولی دولت‌ها تا کنون آنگونه که باید از این پتانسیل بهره نگرفته اند.

وی با بیان اینکه هرچند تحریم ها مشکلات عدیده‌ای را برای فعالان اقتصادی کشور ایجاد کرده ولی واقعیت این است که بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه داخلی است و به نوعی از تحریم‌های داخلی نشات می گیرد،ادامه داد: تحریم‌های داخلی فعالان اقتصادی را آزار می‌دهد و اگر با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی هم صحبت شویم در مرحله اول از ضعف زیرساخت‌ها گلایه دارند که به هیچ وجه ربطی به تحریم‌های خارجی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی را سنگ اندازی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات عنوان کرد و گفت: متاسفانه بانکداری در ایران به سمت بنگاه داری پیش رفته است و فعالان اقتصادی اگر امروز به تزریق منابع مالی احتیاج پیدا کند باید وام با بهره ۲۳ – ۲۴ درصد بگیرند که قطعا برای پرداخت آن به مشکل می خورند.

رضایی خاطرنشان کرد: دفاتر بسیج باید مشکلات فعالان اقتصادی را رصد کنند تا در جلسات خود مطرح و راه حلی برای رفع آنها ارایه دهند.

رئیس بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیج برای رفع موانع در تولید نیازمند توجه و به کارگیری است، گفت:  بیش از 75 درصد از مشکلات تولید منشا داخلی دارد.

یداله مالمیر  با اشاره به اینکه  اقتصادالبرز با توجه به توانمندی‌های این منطقه جغرافیایی بر سه محور صنعت، گردشگری و کشاورزی پایه ریزی شده است ، یکی از مهترین ظرفیت‌های اقتصادی این استان را منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برشمرد و تصریح کرد: از مبدا این فرودگاه پروازهای کارگو زیادی صورت می گیرد و نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی استان دارد، البته هنوز ظرفیت‌های بی‌شماری در بهره برداری از پتانسیل‌های این منطقه اقتصادی و فرودگاهی مغفول مانده است‌.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور که البرز میزبانی دومین نشست در این زمینه را عهده دار شد، گفت: امنیت اجتماعی وابسته به امنیت اقتصادی است و برعکس آن نیز اهمیت بالایی دارد.

مالمیربا اشاره به اهمیت حضور این نهاد مسئولیت پذیر به عنوان خط شکن در حوزه اقتصادی، گفت: باید با تلاش بسیج برای رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران به عنوان سربازان جبهه اقتصادی اقدامات لازم صورت گیرد و راه فعالیت آنها باز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =