کردستان

مولوی اسحاق مدنی اذعان داشت: از کورد ها به  اسلام ها نفع و برکت فراوانی رسیده چراکه بین مردم کُرد روحیه قوی اسلامی وجود دارد.

به گزارش روستانیوز، محمد اسحاق مدنی پیش از  ظهر امروز در ائین افتتاحیه اولین اجلاسیه منطقه ای وحدت اسلامی کردستان اظهار کرد: ماهیت اسلام یکی است افرادی که به نبوت، معاد و قیامت و توحید و قرآن و مسائل اسلام اعتقاد دارند همه یک امت هستند.
وی افزود: اتحاد و همدلی برای این امت یک فریضه قرآنی است همانگونه که  امت اسلام به اقامه نماز و ودیگر مسائل اسلامی اعتقاد داریم باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و اگر برای انجام آن بهانه تراشی شود این بهانه ها مردود و غیر قابل قبول است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: با هیچ وسیله ای نمی توان اختلاف نظر را از بین برد اما باید در بین مسلمانان به واسطه داشتن اتحاد و یکپارچگی، مودت را ایجاد نموده و رحمت خداوند را بر خود جاری و ساری نماییم و راهی جز این نیست که به اوامر الهی پایبند و معتقد باشیم.

وی تاکید کرد:   در تاریخ حوادث بسیار تلخی در بین امت اسلامی وجود داشته اما با اتحاد و یکپارچگی باید آنها را به فرصت خوبی برای تقریب تبدیل شده و یادمان باشد هر گونه اختلاف یک منبع و سر منشایی دارد؛ این مسئله در زمان صدر اسلام نیز اتفاق افتاده و دشمنان متاسفانه آن را به یک‌جنگ دایمی تبدیل کردند.
اسحاق مدنی اظهار داشت : امیدواریم امروزه امت واحده اسلامی کاری کنند که بزرگان دین در طول ادوار گذشته کردند تا اختلاف اندیشه از بین برود؛ اختلاف نظر همیشه وجود دارد اما نباید این اختلافات در مقابل اهداف اساسی اسلام باشد. 
 وی خاطرنشان کرد:نباید رشادت کردستانی ها را در تمام مراحل جنگ فراموش کرد این استان  80 روحانی باسواد و عالم را تقدیم انقلاب کرده و پیشمرگان مسلمان در جبهه دوشادوش سپاهیان اسلام تلاش کردند بر علیه صدام جنگیدند و شهید دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =