کد خبر: 32217
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
استاندار سمنان

استاندار سمنان گفت: بالغ بر ۴ هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان سمنان در حال احداث است.

به گزارش روستانیوز، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه امور در بحث اجرای طرح نهضت‌ ملی مسکن با جدیت و پیگیری ویژه در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: تاکنون ۱۹ هزار و ۸۰۵ نفر متقاضی واجد شرایط دریافت مسکن در این طرح در استان شناسایی شده است که بیش از ۱۴ هزار نفر تشکیل پرونده داده و تعداد ۴ هزار و ۵۴۰ نفر نیز واریز وجه اولیه را انجام دادند.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بالغ بر ۴ هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی در سطح استان در حال ساخت است.

هاشمی عنوان کرد: مجموعه شهرداری ها و بانک‌ مسکن تعامل و اقدامات خوبی در بحث اجرای نهضت ملی مسکن را در استان داشتند که جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: بانک‌های عامل استان ضرورت دارد تا در حوزه اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن به صورت جدی ورود کنند.

استاندار سمنان بیان کرد: انشالله در آینده نزدیک بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن‌ روستایی طرح نهضت ملی مسکن در استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اداره کل های راه و شهرسازی پیگیری امور را به منظور پیشبرد بهتر طرح نهضت‌ ملی مسکن در استان بیش از پیش با جدیت در دستور کار قرار دهند.

هاشمی خاطرنشان کرد: نهاد های‌حمایتی جلسات شورای مسکن‌ را به صورت بین بخشی به منظور پیشبرد امور مرتبط با مسکن‌ ملی جامعه هدف تحت پوشش خود برگزار نمایند.

وی اظهار کرد: فرمانداران با برگزاری جلسات شورای مسکن‌ شهرستانی ضمن تعامل با شهرداران، امور را به صورت بُرش شهرستانی پیگیری و به پیش ببرند.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به دلیل وجود دو اداره کل راه و شهرسازی، باید در بحث اجرای نهضت‌ ملی مسکن و شروع پروژه ها و ساخت مسکن جز پیشگامان در کشور باشد.

وی همچنین با اشاره به تعطیلات عید غدیر گفت: سفرها در ایام‌ پیش رو در راه های استان پر تررد خواهد بود که لازم است مدیریت امور در راستای هماهنگی ترافیک و خدمات سفر به صورت مستمر با برگزاری جلسات در دستور کار باشد.

هاشمی معتقد است که برخی نقاط حادثه خیز راه های استان، نیاز به اعتبار خاص ندارد که با مدیریت جهادی، قابل ایمن سازی و رفع خواهد بود.

وی افزود:  تابلو راهنمای مسیر ورود به شهرها به منظور جذب مسافر به داخل شهرهای استان و در راستای معرفی پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری، طبیعی و انتفاع اقتصادی، در دستور کار باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه بحث پایش تصویری و مانیتورینگ ترافیک شهری امری ضروری و حائز اهمیت است که ضرورت دارد با جدیت در شهرهای استان پیگیری و اجرا شود تصریح کرد: بستر ماندگاری و استراحت گردشگران و مسافران در سطح راه های استان با جدیت دنبال شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =