کد خبر: 32195
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
گردشگری روستایی

استاندار خراسان رضوی گفت: تامین آب از اولویت‌ها و نیازهای واقعی در ماندگاری روستاییان به ویژه جوانان و نیروی کار در روستاها است که باید مورد توجه جدی باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، یعقوبعلی نظری در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: در سند محرومیت زدایی از ۲ هزار و۵۹۶ روستای استان، رفع نیاز‌های آب در بخش دام و کشاورزی مد نظر است.
وی گفت: خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های پنهان و بالقوه فراوانی است و تمرکز بر این ظرفیت‌ها و همسو شدن قابلیت‌های اجرایی، مدیریتی و تامینی همراه با کار جهادی می‌تواند به رفع مشکلات حوزه آب و سایر بخش‌ها منجر شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: طرح محرومیت زدایی در روستا‌ها در قالب ۱۴ محور با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان در دست اجراست که آب و جاده به عنوان دو محور اصلی در همکاری با سپاه به اجرا درمی آید.
نظری گفت: ۲۶ درصد جمعیت استان در روستا‌ها ساکن هستند و یکی از دلایل کوچک بودن این عدد، تبدیل روستا‌ها به نقاط شهری است در حالی که ارتقای روستا به شهر، به رفع تمام مشکلات منجر نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پایه اقتصاد روستا بر دامداری و کشاورزی بنا شده است، لذا زمانی که روستا به شهر تبدیل می‌شود این دو بخش تحت تاثیر قرار می‌گیرند و جایگاه قبلی خود را از دست می‌دهند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد بسته تشویقی راهکاری برای کاهش مصرف آب مشترکان است، همچنین وجود باغ‌ویلا‌ها از معضلات جدی استان است گفت: ساخت باغ ویلا‌های غیرمجاز و تفکیک اماکن دارای مجوز از فاقد مجوز، ضروری است و موفقیت در این حوزه نیازمند یک برنامه و تصمیم گیری عملیاتی در حوزه‌های مختلف و از جمله آب است.
نظری افزود: سرقت آب، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی و ایجاد مشکلات امنیتی ناشی از تبعات ساخت باغ ویلا است و از شرکت آب و فاضلاب می‌خواهیم پیشنهاد‌های خود را در حوزه آب شرب ارائه دهد تا استانداری پیگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =