کد خبر: 32092
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
استاندار سمنان

استاندار سمنان از سفر کاروان‌های خدمت به شهرستان‌های هشتگانه و بیش از ۲۳۰ روستای استان در کمتر از یک سال فعالیت خود در عالی‌ترین مقام اجرایی استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان شب گذشته در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان،از سفر چهره به چهره مسوولان با مردم به عنوان یک ضرورت نام برد و اظهار کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی هیچ شأنی به جز خدمت و نوکری مردم نداریم.

وی با بیان اینکه مدیران دولت سیزدهم نباید مقید به خدمت و کار در ساعت اداری باشند گفت: کشور ما امروز در یک جنگ بزرگ اقتصادی استو مسوولان برای بازگشت اعتماد به مردم، تلاش جدی کنند.

وی با اشاره به گلایه برخی خبرنگاران از عدم پاسخگویی مسوولان استان خاطرنشان کرد: مدیران استانی و شهرستانی موظفند که با اصحاب رسانه نشست های خبری برگزار و پاسخگوی خبرنگاران به عنوان چشمان بینای جامعه باشند.

عای‌ترین مقام اجرایی استان از خبرنگاران به عنوان اصحاب و فرماندهان جهاد تبیین نام برد و افزود: انتظار می رود که اصحاب رسانه برای ایجاد امیدبخشی بیشتر و تبیین و تحلیل فرصت‌ها و کمی و کاستی‌ها موارد را با شفافیت و صداقت بیان و برای حل آنها راه‌حل ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران فرماندهان خط مقدم جهاد تبیینی هستند خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند امید آفرینی را در جامعه افزایش داده و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین نقش آفرینی کنند.

هاشمی از فعالان رسانه به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در امید بخشی به جامعه، نام برد و اضافه کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه ضرورت دارد فرصت ها و پتانسیل ها را برای امید آفرینی و تقویت روحیه مردم بیان کنند و نقاط ضعف و کاستی ها را با صداقت و شفافیت برای برطرف شدن، به مدیران منعکس نمایند.

وی بر ضرورت شفافیت همراه با دقت تاکید کرد و ادامه داد: جامع بودن، صحیح بودن و شفاف بودن، سه مولفه اصلی حوزه خبر است که باید مَدنظر قرار گیرد امروز در عصری قرار داریم که لازم است خبر به سرعت اما با دقت به جامعه مخاطبین انتقال داده شود.

هاشمی به نقش رسانه ها در جنگ نرم دشمنان پرداخت و خاطرنشان کرد: جنگ نرمی که دشمن امروز علیه ما در دستور کار خود قرار داده، نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه را بیش از پیش نمایان خواهد ساخت که نیاز است اصحاب رسانه در راستای امیدآفرینی و خنثی سازی توطئه دشمنان بکوشند.

وی گفت: از زمان حضور در استان در بحث جلوگیری از اعلام شکایات از مطبوعات و خبرنگاران اقدامات ویژه در دستور کار قرار گرفت و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نرخ بیکاری 6.1 درصدی سمنان در بهار 1401/ حضور کاروان‌ خدمت در230 روستای استان

استاندار سمنان با اشاره به خدمات دولت در استان تصریح کرد: برگزاری سفر پر خیر و برکت ریاست جمهوری به استان، تخصیص اعتبارات سفر، طرح مردمی کردن یارانه ها، راه اندازی مجدد ۴۰ واحد تولیدی راکد، کاروان خدمت و دیدار مردمی، موفقیت در اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن، رتبه‌ برتر کشوری در حوزه اشتغال، پرداخت ۱۴.۴ درصد تسهیلات رونق تولید کل کشور در استان، رتبه برتر در بحث‌ پرداخت‌ تسهیلات دامدارکارت، کاهش نرخ بیکاری، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بیش از ۱۳ هزار خانواده از قبال سفر ریاست جمهوری به استان و ... نمونه ای از اقدامات و موفقیت مطلوب صورت گرفته در استان است که در سایه وفاق،‌ همدلی و وحدت محقق شده است.

وی با اشاره به آورده ۱۵ هزار میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور برای استان افزود: این اعتبارات در دو قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات حمایتی به استان پرداخت شده است.

نرخ بیکاری ۶.۱ درصدی سمنان در بهار ۱۴۰۱

هاشمی با بیان اینکه در بدو ورود به استان ۱۴۷ واحد تولیدی تعطیل در استان وجود داشت گفت: خوشبختانه در این مدت ۴۰ واحد از این واحدهای تولیدی فعال و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی از افزایش اشتغالزایی در استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در استان در سه ماهه اول ۱۴۰۱ به ۶.۱ درصد رسیده که رقم بسیار خوبی است.

استاندار سمنان از بهره مندی ۱۳ هزار نفر از تسهیلات قرض الحسنه در سفر رییسی به سمنان خبر داد و گفت: بیش از ۲۲۰میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان داده شده است و ۵۰۰۰ نفر تا کمتر از یک ماه آینده تسهیلات خود را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای هشت دهم درصد از کل جمعیت کشور است اظهار کرد: با این وجود ۱۴.۴ درصد از کل تسهیلات کشور به صنایع استان پرداخت شده است.

وی از رتبه دوم استتان در نهضت مسکن خبر داد و افزود: ۴۷۵ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان آماده شده است. ضمن اینکه کار ساخت ۲۵۰۰ واحد در استان شروع شده و در حال پیگیری است.

انتقاد رئیس انجمن خبرنگاران از نحوه برگزاری دادگاه فعالان رسانه ای در سمنان

همچنین محمدتقی قدس رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان در این مراسم ضمن انتقاد از برگزاری دادگاه فعالان رسانه ای بدون حضور هیات منصفه، خواستار تلاش استاندار سمنان در پرونده محکومیت یکی از خبرنگاران استان شد.
وی با اشاره به محکومیت این خبرنگار سمنانی در هفته‌های اخیر خطاب به استاندار سمنان افزود: براساس قول شما، قرار بود که همه شکایت ها از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها پس گرفته شود و این در حالی است که اخیرا یکی از خبرنگاران استان محکوم و حتی از حضور در این جشن منع شده است.

وی اضافه کرد:البته ممکن است شما بگویید آن شکایت از سطوح بالاتر از استان صورت گرفته اما قطعا شما هم افرادی را در مرکز کشور داشته‌اید که بتوانید موضوع را پیگیری کنید.

قدس با انتقاد از برگزاری دادگاه فعالان رسانه ای بدون حضور هیات منصفه تصریح کرد: حرف ما و جامعه خبرنگاران این نیست که در کار ما خطا و اشتباه وجود ندارد اما ماده ۳۴ قانون مطبوعات صراحتا می‌گوید جرائم مطبوعاتی باید در دادگاه مطبوعات و با حضور هیات منصفه مورد بررسی قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه دست ما به مسئولان دستگاه قضایی نمی رسد تصریح کرد: ظاهرا فهم ما با فهم مسئولان از قانون بسیار تفاوت دارد، امیدواریم شما به وعده ای که به خبرنگاران دادید عمل کنید.

قدس در پایان خطاب به استاندار سمنان گفت: لطف کنید کمک کنید که فضای اطلاع‌رسانی و آزادی رسانه‌ای در استان سمنان مسدود نشود.

 آیین بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به علت همزمانی با ایام محرم پیشتر از هر سال و با حضور حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و مهندس هاشمی، استاندار سمنان ، اصحاب و فعالان رسانه در گروه تولیدی آریا ترانسفو شهمیرزاد و به همت انجمن خبرنگاران و خانه مطبوعات استان برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =