وزیر کشور

وزیر کشور با اشاره به ضرورت رسیدگی به ورود فاضلاب شهری و روستایی به رودخانه«قره سو»، گفت: آب و فاضلاب پیگیر مساله ورود فاضلاب به این رودخانه و آبیاری برخی زمین های کشاورزی باشد.

به گزارش روستانیوز، احمد وحیدی پیش از ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از سایت بازیافت زباله شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه به لحاظ مدیریت پسماند شرایط مناسبی دارد و روزانه ۶۵۰ هزار تن زباله در شهر کرمانشاه تولید می‌شود که بخشی از آن تبدیل به کمپوست شده اما به دلیل قیمت بالای آن با وجود مفید بودن در بخش کشاورزی استفاده نمی‌شود و بخش دیگر زباله‌های تولید شده در کرمانشاه به عنوان سوخت مصرفی به برخی از کارخانه‌ها ارسال می‌شود.

وی در خصوص استفاده از کمپوست‌های تولید شده در کرمانشاه، افزود: کمپوست تولید شده را می‌توان در بخش کشاورزی استفاده کرد و با وزیر کشاورزی هماهنگی‌های لازم انجام شده و با وجود دستور وزیر کشاورزی هنوز اقدام مثبتی در راستای خرید یارانه‌ای کمپوست انجام نشده که مجدداً پیگیری انجام می‌شود تا دلیل عدم اجرا مشخص شود.

وزیر کشور در خصوص مشکلات سایت بازیافت زباله شهرداری کرمانشاه، تصریح کرد: برخی از ماشین‌آلات دچار فرسودگی شده که نیاز مبرمی به نوسازی دارد و اقدام اصلی در این بخش تفکیک از مبدا زباله است که باید با دستور شهردار این مسئله انجام شود و همکاری مردم را نیز می‌طلبد چرا که زباله‌های خشک زمینه توسعه در برخی از صنایع استان کرمانشاه است.

ورود فاضلاب شهری و روستایی به قره سو باید ساماندهی شود

وحیدی خاطرنشان کرد: در بازدید از مرادآباد یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر کرمانشاه مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و به مسئولین مسئولیت داده شد تا آسفالت و جاده‌های این منطقه را اصلاح کنند و از دیگر مطالبات مردمی در منطقه مرادآباد احداث مدرسه در آن است که پیگیری‌های لازم برای ساخت مدرسه به زودی انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات رودخانه قره‌سو در شهر کرمانشاه، تاکید کرد: از رودخانه قره‌سو نیز بازدید به عمل آمد که در بخشی از آن فاضلاب منطقه مرادآباد به همراه پسماندهای منطقه وارد آن می‌شود و در قسمتی از رودخانه از آب آلوده قره‌سو برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود که باید هرچه سریع‌تر با پیگیری اداره آب و فاضلاب این مسئله پیگیری و رفع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =