کد خبر: 32055
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
کشاورزی-گردشگری

استاندار سمنان از کسب رتبه نخست کشور این استان در جذب تسهیلات بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش روستانیوز، سید محمدرضا هاشمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و اشتغال در بخش کشاورزی، استان سمنان توانست در حوزه بانک کشاورزی رتبه اول کشوری را در میزان جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به نسبت تعداد پرونده های پذیرش شده به دست آورد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره مرکزی بانک کشاورزی کشور، استان سمنان با اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت تولید و حفظ وضعیت اشتغال موجود در بخش کشاورزی به همراه اشتغال آفرینی جدید، توانسته با ۵۲ درصد جذب اعتبار تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مختص بانک کشاورزی تا پایان خرداد سال جاری، رتبه اول کشوری را در میزان جذب در بین سایر استان های کشور به خود اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه پرونده های متعددی در بحث تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان در بخش تولید در حوزه کشاورزی، مجتمع های گلخانه ای و کشت و صنعت به بانک کشاورزی و سایر بانک‌های عامل مرتبط واصل شده است، افزود: استان سمنان از لحاظ تعداد پرونده های پرداختی تسهیلات به نسبت کل پرونده های پذیرش شده در بانک کشاورزی، توانسته تا پایان خرداد سال جاری، به مقام دوم کشوری دست یابد.
هاشمی افزود : تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ فرصت بسیار خوبی برای حوزه کشاورزی است که با استفاده از این مهم حفظ و تقویت فرصت های شغلی در بخش کشاورزی و همچنین توسعه کشت گلخانه ای و افزایش بهره وری تحقق خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان سمنان تا پایان خرداد سال جاری در خصوص اعتبارات تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در حوزه بانک کشاورزی، بالغ بر ۸۴.۲۶ درصد پرونده ها بررسی و پرداخت تسهیلات برای آنها صورت گرفته است.
استاندار سمنان همچنین گفت: در حوزه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در استان سمنان، تاکنون به خوبی اقدامات عملیاتی و مورد اجرا واقع شد که این مهم می تواند در آینده، توسعه بخش کشاورزی، زیرساخت ها و اشتغال روستایی را در این بخش به همراه داشته و شاهد ارتقاء شاخص های اقتصاد کشاورزی استان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =