کد خبر: 32003
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
استاندار سمنان

استاندار سمنان ضمن برحذرداشتن از تبدیل روستاها به مناطقی برای خوش‌نشینی بر لزوم توجه به اشتغال‌زایی در روستاها تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمدرضا هاشمی ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در همایش استانی بزرگداشت روز ملی دهیاری، اظهار کرد: توجه به حوزه اشتغال در روستاها به صورت ویژه با هدف جلوگیری از ایجاد خوش نشینی، در دستور کار قرار داشته باشد.

این مقام ارشد اجرایی گفت: روستا در مسیر تقویت خود باید به محلی برای دامداری، کشاورزی، تولید ثروت، اشتغال و کمک‌ به‌ چرخه اقتصادی کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت فرصت خدمات‌دهی و خدمت به مردم افزود: همه باید بدانیم که مسئولیت‌ها به امانت در اختیار ما قرار دارد و ما نیز مکلفیم تا به بهترین نحو از این امانت پاسداری کنیم؛ تنها راه پاسداشت این مهم، خدمت صادقانه برای مردم است.

وی با بیان اینکه دهیار به معنی واقع امانت دار مسئولیت خدمت به مردم در امور مرتبط با روستا است، خاطرنشان کرد: دهیاران باید محور وحدت، متولی امر فرهنگی، مبارزه با مواد مخدر، امانت دار و خدمتگزار مردم و تلاش برای تولید ثروت در سطح روستاها باشند.

هاشمی ضمن اشاره به این که افزایش جمعیت و حضور مردم، مولفه اصلی توسعه و تقویت روستاهاست، تاکید کرد: دهیاران باید تلاش خود را برای ایجاد بستر و زمینه اشتغال و ارائه خدمات مطلوب در سطح روستاها و تولید ثروت به منظور تقویت امر مهاجرت معکوس به روستاها به کار گیرند.

استاندار سمنان تصریح کرد: استعداد گردشگری یکی از فرصت‌های بی نظیر در استان سمنان است که دهیاران می توانند با تقویت اقامتگاه های بومگردی در روستاهای هدف گردشگری و سایر روستاها، این مولفه را در راستای ایجاد اشتغال و تولید ثروت، در دستور کار قرار دهند.

هاشمی با اشاره به برخی مطالبات و درخواست های دهیاران تصریح کرد: مباحث، مطالبات و دغدغه های مطرح شده توسط دهیاران طی جلساتی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط، بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: دهیاران لازم است در حوزه اقدامات مرتبط با پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و مسائل و مباحث فرهنگی و اجتماعی، پیشرو پیشگام‌ باشند.

استاندار سمنان در پایان گفت: در حوزه تقویت اشتغال در روستاها، آمادگی برای برگزاری دوره های ویژه مهارت آموزی برای روستاییان با محوریت اداره کل فنی و حرفه ای استان و دفتر روستایی و شوراها استانداری وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =