اینترنت

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: امسال ۳۶ روستای دیگر در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و تعداد روستاهای بهره‌مند از این فناوری به یک هزار و ۵۵ روستا رسید.

به گزارش روستانیوز، آرام حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری، تعداد روستاهای بهره مند از اینترنت به یک هزار و ۳۱۱ روستا خواهد رسید و به این ترتیب تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

وی به عملکرد این اداره کل در حوزه اجرای فیبرنوری نیز اشاره و اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، هفت کیلومتر فیبرنوری روستایی با اعتبارات uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: در همین مدت ۲۱ طرح  کسب و کار در حوزه فاوا با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریال مصوب و به شبکه بانکی ارجاع شده است.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۳ استارتاپ و کسب و کار اینترنتی در استان فعالیت دارد که برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل ۱۷ برنامه است که در قالب تسهیلات بند الف و بند ب به افراد حقیقی، شرکت های حقوقی نوپا و غیر نوپا، تولیدکنندگان اپلیکیشن و بازی های موبایل و تولید کنندگان محتوا با کارمزد چهار تا ۱۰ درصد ارائه می‌شود.

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در کردستان ۹۷.۹۹ درصد و در کشور ۱۵۵.۱۹ درصد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =