آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی۱۰ الی ۴۰ درصدی پروژه آبرسانی به روستاهای کرمانشاه خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، رضا داودی  اظهار کرد: پس از مطرح شدن طرح جهاد آبرسانی در وزارت نیرو با محوریت آبرسانی به روستاهای مناطق محروم قرارداد آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان کرمانشاه در دی ماه ۱۴۰۰ در قالب یک قرارداد ۳۰ ماهه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شد.

وی افزود: در بهمن ماه ۱۴۰۰ عملیات اجرایی فاز اول آن توسط قرارگاه نجف و سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به عنوان معین آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: پروژه‌های آبرسانی به هشت شهرستان استان کرمانشاه که شامل ۱۸۳ روستا است به قرارگاه نجف و پروژه‌های ۶ شهرستان که شامل ۱۶۶ روستا است به سپاه حضرت نبی اکرم (ص) واگذار شد.

داودی بیان کرد: در فاز اول این طرح پروژه آبرسانی به ۱۹۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، صحنه، پاوه و دالاهو در قالب ۱۲ مجتمع آغاز و با پیشرفت ۱۰ الی ۴۰ درصد در حال انجام است و پیش بینی می‌شود فاز اول پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی اعتبار پروژه جهاد آبرسانی استان کرمانشاه را ۳۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و خاطر نشان کرد: اکثر روستاهای این پروژه که در مناطق محروم و مرزی استان کرمانشاه قرار دارند دارای تنش آبی بوده و با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو را یکی از پروژه‌های عظیم عمرانی و حرکتی جهادی برای رفع مشکلات آب روستایی دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد پروژه آبرسانی به ۳۴۹ روستا استان کرمانشاه ۲ سال به اتمام برسد و با بهره برداری از این پروژه شاخص بهره مندی آب شرب روستایی استان نیز از ۸۳ درصد به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =