زهره وندی

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو در نشست خبری با اصحاب رسانه گقت: ثبت نام دوره جدید متقاضیان تحصیل در مقطع کاردانی در رشته های زیر مجموعه این مرکز بزودی آغاز می شود.

به گزارش روستانیوز، رضوانی -دکتر روزبان با بیان اینکه این مرکز در 25 رشته کاربردی صنعت ساختمان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی  اقدام به جذب و پذیرش دانشجو می نماید که این رشته ها بر اساس نیاز صنایع کشور طراحی و اجرا می شوند،افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو در سال 1390 با کسب مجوز از وزارت غلوم فعالیت خود را در سه رشته پودمانی در مقطع کاردانی آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه تمام رشته های تحصیلی مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو مهارت محور هستند و برخی رشته های این مرکز مانند کاردانی عمران بتن در هیچ دانشگاه یا مرکز علمی دولتی و غیردولتی تدریس نمی شود ،اظهارکرد:  این مرکز توانسته است در این رشته تحصیلی دانشحویان زیادی فارغ التحصیل نموده و به بازار کار معرفی کند..
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو از جذب دانشجویان در هلدینگ ایران فریمکو خبر داد و گفت: این مرکز به عنوان یک دانشگاه نسل سوم آینده شغلی دانشحویان خود را تضمین می کند. ضمن اینکه در راستای تشویق دانشحویان و درچارچوب بورس تحصیلی دکتر کیهانی(موسس ایران فریمکو و پدر علم بتن ایران) دانشجویان ودانش آموزان نخبه می توانند بورسیه این مرکز شده و از مزایای آن برخوردار شوند.همچنین دانشجویانی که حین تحصیل موفق به کسب نمره 20 در هر یک از دروس شوند از پرداخت هزینه آن واحد درسی معاف می شوند.
روزبان با بیان اینکه دوره های آموزشی تک پودمان را هم در دستور کار داریم ،توضیح داد: در این دوره آموزشی دانشجو می تواند در دوره های کوتاه مدت تک پودمان شرکت نموده و با گذراندن 4 تک پودمان،گواهی مقطع کاردانی ناپیوسته دریافت کند که مورد تایید وزارت علوم و قابل ترجمه و ارائه به کشورهای دیگر نیز می باشد.لازم به ذکر است این مرکز درصدد است تا دوره های آموزشی ارتقای پایه سازمان نظام مهندسی غرب استان البرز  را اجرا کند که رایزنی  هایی در این زمینه صورت گرفته است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو از برگزاری مداوم استارت آپ دکتر علی کیهانی خبر داد و گفت: کشف استعداد های علمی و استفاده از آن و کمک به توسعه ایده های نو و تبدیل آن به تجاری سازی از اهداف مهم این استارت آپ است .
وی با بیان اینکه استارت آپ ها به صورت های مختلف و به صورت کارگاهی برگزار می شود،ادامه داد: جشنواره استارت آپ دکتر علی اصغر کیهانی اقدامی مهم برای توسعه و نو آوری در حوزه ایده های جدید است .روزبان با اشاره به افتخارات و دریافت بیش از 50تندیس مختلف ،خاطرنشان کرد: کسب این افتخارات به دلیل استفاده از اساتید برتر در رشته های این مرکز آموزشی است که امیدواریم این موفقیت ها تداوم داشته باشد.   
پیش از سخنان رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو،دکتر محمد کیهانی از اعضای هیات مدیره ضمن خوشامدگویی و تقدیر از حضور اصحاب رسانه در سخنانی اظهار کرد: ایران فریمکو در سال 1354 در بستر رودخانه کردان به دلایلی همچون؛ وجود ذخایر شن و ماسه ،نزدیکی به کارخانه سیمان آبیک،دسترسی به بازار مصرف غرب تهران  و قرار گیری در مسیر شاهراه 13 استان کشور، در محل کنونی تاسیس و شروع به فعالیت نموده است.
وی با بیان اینکه این مجموعه به عنوان لیدر صنعت بتن کشور تمام نیازهای این صنعت را برآورده می سازد از ثبت 100 اختراع در حوزه بتن و کسب بیش از 200 جایزه ملی توسط ایران فریمکو خبر داد و افزود: تلاش می کنیم با آموزش نیروهای مورد نیاز صنایع کشور در مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو رشته های جدید و کاربردی را وارد چرخه آموزشی خود کنیم. ضمن اینکه ما رقیب هیچ دانشگاه و مرکز آموزشی دیگری نیستم و به دنبال نوآوری در صنعت بتن کشور و سنعت ساختمان برای افزایش کیفیت ساخت و ساز در کشور هستیم.    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =