کد خبر: 31751
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
آبرسانی

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه این استان جزو استان‌های پرتنش آبی است، گفت: بسیاری از روستاهای این استان دچار کمبود آب هستند و هم اکنون ۵۰۰ روستا در استان از طریق تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

به گزارش روستانیوز، میرکمال‌الدین میر جعفریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در اولویت قرار گرفته که هم‌اکنون لوله‌کشی و آبرسانی به  ۱۰۰ روستا آغاز شده است.

وی اظهار کرد: برای آبرسانی به بقیه روستاها هم اقدامات لازم برای تامین اعتبار انجام شده که در صورت تخصیص به موقع آن ، آبرسانی به این روستاها هم آغاز می‌شود.

میرجعفریان ادامه داد: در حوزه آبرسانی منابع بدون محدودیت برای جذب در استان‌ها آماده شده تا هر استانی که کار اجرایی بیشتری انجام دهد، بتواند به تناسب کار منابع را نیز جذب کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: این استان در زمره استان‌های پرتنش آبی است که برای جلوگیری از عواقب آن اجرای برنامه مصرف بهینه آب ،کاهش هدررفت و تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان در دستور کار است.

میرجعفریان افزود: تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهایی که دچار کمبود آب هستند در اولویت قرار دارد ضمن اینکه سالم و بهداشتی کردن آب آشامیدنی استان نیازمند تدوین برنامه جامع و پایدار آب است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر انتقال آب از حوزه‌های دیگر برای استان به دلیل بالا بودن هزینه مقدور نیست و ضروری است منابع موجود آب در استان اصلاح و نسبت به سالم‌سازی آن اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای تامین آب روستاهای این استان هم احداث مجتمع‌های آبرسانی جدید، مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز و اصلاح شبکه‌های آبرسانی در اولویت قرار گرفته که امید است با تامین اعتبارات لازم بتوان آب روستاهای استان را تامین کرد.

میرجعفریان با بیان اینکه  شهرستان اردبیل با کمبود آب آشامیدنی مواجه است، افزود: جبران کسری آب مرکز استان به عنوان اولویت اصلی باید در قالب یک برنامه میان مدت به انجام برسد.

وی بیان کرد: لازم است منابع موجود جهت تامین آب مورد نیاز در منطقه شناسایی و با افق حداقل ۲۵ ساله با استفاده از نظریه کارشناسان مطالعه شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت احداث مدول دوم تصفیه‌خانه آب آشامیدنی اردبیل را در یک افق ۲۰ تا ۳۰ ساله یادآور شد و گفت: هم اکنون از تصفیه‌خانه اردبیل بیشتر از ظرفیت آن استفاده می‌شود و امیدواریم هر چه سریع‌تر منابع مورد نیاز برای اجرای این پروژه تأمین شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =