کد خبر: 31651
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
آبرسانی

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: آبرسانی به ۱۰۰ روستای فاقد منابع آب در استان اردبیل آغاز شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سید کمال‌الدین میرجعفریان ۱۲ تیر در جلسه شورای فنی استان اردبیل آبرسانی به روستاها را به دلیل شرایط خشکسالی از اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم در استان اردبیل برشمرد و اظهار کرد: فضای حاکم بر استان فضای کار، تلاش و همت جمعی برای حل مشکلات است تا مناطقی که با تنش آبی شدید روبه‌رو هستند از این معضل به سلامت عبور کنند.

وی به آبرسانی سیار در مناطق روستایی فاقد منابع آب اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ تا ۶۰۰ روستای استان در حال حاضر با تانکر آبرسانی شده و با حداکثر ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها در حال فعالیت است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از تأمین اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های آبرسانی بدون محدودیت خاص خبر داد و تصریح کرد: از محل محرومیت‌زدایی، منابع خوبی در این حوزه تأمین خواهد شد تا روند بهبود کارها را شاهد باشیم.

میرجعفریان بازدید از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی مصوب سفر رئیس جمهور را با همراهی اعضای شورای فنی یادآور شد و افزود: در استان ضرورت دارد کارگاه اسکلت‌بندی راه‌اندازی شده و با استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی روند اجرای پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی در مورد ضرورت احداث مدول دوم تصفیه‌خانه آب در اردبیل نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه از تصفیه‌خانه شماره یک بهره‌برداری می‌شود ولی این تصفیه‌خانه جوابگوی نیاز شهر اردبیل نیست.

میرجعفریان ضرورت احداث تصفیه‌خانه مدل دوم و تکمیل برج آبگیر را برای برداشت آب از سطوح متفاوت یادآور شد و اضافه کرد: در سطح استان در بخش آب منابع مورد نیاز با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مهیا خواهد شد.

وی فعالیت بیش از ۲ هزار شرکت و مجموعه پیمانکاری را با پایه‌های متفاوت یادآور شد و بیان کرد: با اولویت از ظرفیت این شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای استفاده می‌شود ولی سعی بر این است تا بهترین و مطلوب‌ترین فضای عمرانی و تخصصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مهیا شود.

میرجعفریان نسخه علاج‌بخش در این حوزه را توجه به کیفی‌سازی پروژه‌های عمرانی بیان کرد و ادامه داد: باید منابع استان به سرعت تبدیل به کار شود چرا که فصل کاری در این استان محدود است و شایسته است هر چه سریعتر پروژه‌های نیمه‌تمام که معطل مانده‌اند، اجرا شده و به سرانجام برسد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با انتقاد از فعالیت دیرهنگام برخی از کارخانه‌های آسفالت گفت: باید از اسفندماه این کارخانه‌ها استارت می‌خورد تا شاهد تولید آسفالت و عملیات اجرایی در این حوزه بودیم که نواقص، کمبود و کاستی‌ها در این بخش بهتر است هر چه سریعتر رفع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =