مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: سهمیه شهرستان ملایر در سال‌جاری ۴۱۰۰ خانوار است که ۱۰ درصد از این سهمیه از ابتدای امسال تاکنون محقق شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مهدی سماواتی روز پنجشنبه ۹ تیر در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه کشاورزات، روستاییان و عشایر شهرستان ملایر سهمیه استان همدان از صندوق بیمه روستایی و عشایری را یک میلیون خانوار دانست و اظهار کرد: افراد فاقد بیمه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

سماواتی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر در شهرستان ملایر تحت پوشش این صندوق هستند که از این تعداد ۴۱۰۰ نفر مربوط به رانندگان، ۶۲۳ نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، ۱۷ هزار و ۳۱۰ نفر از روستاییان، ۶۸۵ نفر از ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۱۴۹ نفر از عشایر و ۱۳۴۶ نفر از کشاورزان این شهرستان تحت  پوشش بیمه صندوق هستند.

وی تعداد کل مستمری بگیران ماهانه این شهرستان در صندوق را ۱۰۴۶ خانواده دانست و گفت: از این تعداد ۷۴ خانواده مستمری سالمندی، ۱۱۲ خانواده مستمری از کار افتادگی، ۶۶۲ نفر مستمری بازماندگان و ۱۹۸ نفر مستمری پیش از موعد از صندوق دریافت می‌کنند.

سماواتی با اشاره به فعالیت هفت کارگزاری در شهرستان ملایر مطرح کرد: امسال سهمیه این صندوق به تفکیک بخش‌ها و روستاها مشخص و به بخشداران و دهیاران ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد بخش مرکزی از نظر جذب بیمه‌شدگان نسبت به سایر بخش‌های تابعه ملایر برتر است، خاطرنشان کرد: این شهرستان پس از همدان رتبه دوم استان را در تعداد بیمه‌شدگان این صندوق دارد و در سه ماهه امسال ۳۸۰ نفر معادل ۱۰ درصد از سهمیه این شهرستان محقق شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست کرد: حرفه هایی از جمله خیاطان یا منبت کاران که بصورت ویژه در شهرستان فعال بوده و تحت پوشش بیمه نیستند، تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

حجت الاسلام احد آزادی خواه به ۲۰ هزار خیاط در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: بیمه شدن این حرفه ها، خدمت بزرگی به آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه گستره خدمات صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان می‌تواند بیشتر باشد، افزود: مجلس شورای اسلامی می‌تواند این صندوق را بارورتر کند تا کشاورزان و روستا نشینان خدمات بیشتری دریافت کنند.

آزادی‌خواه خواستار همراهی همه مجموعه های ذیربط برای جذب سهمیه بیمه شدگان در استان شد و مطرح کرد: ۱۹ تا ۲۱ درصد از سهمیه حوزه های مختلف استان مربوط به شهرستان ملایر است و چنانچه مدیری نتواند این میزان را جذب کند از غافله عقب مانده است.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه با توجه به نیازمندی های شهرستان و مراجعات مردمی، یک دفتر کارگزاری بیمه برای شهرستان کم است، خواستار افزایش تعداد دفاتر کارگزاری بیمه در شهرستان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =