کد خبر: 31347
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
گیلاس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از برگزاری سومین جشنواره گیلاس در ولیدر طارم خبر داد.

به‌ گزارش روستانیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند روز گذشته (۳ تیرماه) در آیین افتتاح سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر شهرستان طارم گفت: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از دو سال وقفه و با حضور روسای ادارات و نهادهای استانی و شهرستان افتتاح شد.

وی افزود: امروز برگزاری این جشنواره‌ها به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده و هر ساله گردشگران بسیاری برای شرکت در این جشن‌ها به روستاهای استان سفر می‌کنند و حضور این حجم از گردشگر در یک منطقه روستایی، فرصت مغتنمی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی، افزایش مشارکت مردم، نشاط‌آفرینی و در نهایت توسعه گردشگری روستایی به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه طی برگزاری دو دوره گذشته که استقبال خوبی از این جشنواره شده و گردشگران از نقاط مختلف استان و کشور در این جشنواره حضور داشتند، اظهار کرد: ارائه محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و غذاهای محلی در غرفه‌های مختلف، همچنین برگزاری برنامه‌های متنوع و موسیقی محلی از بخش‌های دیگر سومین جشنواره گیلاس طارم است.

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این مراسم یادآور شد: برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها به‌ ویژه در سطح منطقه‌ای از جنبه‌های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می‌کند که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقای سطح اشتغال است، به همین خاطر معتقدیم برگزاری این‌ گونه جشنواره‌ها در شهرستان طارم موجب رونق اقتصادی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی می‌شود.

رضا انبارلو، فرماندار طارم نیز با تاکید بر این‌که پتانسیل و ظرفیت بی‌نظیر و مثال‌زدنی این شهرستان در حوزه گردشگری و صنعت توریسم غیرقابل انکار است، تصریح کرد: در هر فصل از سال در این شهرستان محصولات متنوع و مختلفی برداشت می‌شود، به همین خاطر معتقدیم تقویت و توسعه صنعت گردشگری در شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم است.

سیدی، معاون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های قابل‌ توجهی در حوزه کشاورزی دارد، بیان کرد: طارم با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و باغبانی و نیز محصول سیر و زیتون می‌تواند به قطب مواد غذایی در کشور تبدیل شود. برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقش مهمی در حضور سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی و به‌ ویژه باغداری در این منطقه داشته باشد. امروز گیلاس بهانه‌ای برای شناساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه کشاورزی و سایر بخش‌ها است، زیرا طارم یکی از قطب‌های کشاورزی در زمینه زیتون، سیر، برنج و گیلاس است.

رضا محمدی، مسئول تعاونی منظومه گردشگری بخش چورزق شهرستان طارم گفت: هدف این جشنواره، رونق تولید و اشتغال، حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات بومی، توسعه اقتصادی منطقه، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پیوند شهر و روستا است.

گفتنی است، این جشنواره امسال با مشارکت فعالان مدنی، سازمان‌های مردم‌نهاد، ادارات مختلف، جوانان و نخبگان این شهرستان از ۲ تا ۳ تیرماه به مدت دو روز در میان باغات و حاشیه رودخانه روستای ولیدر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =