آبرسانی

عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای ابرش و درخت سپیدار در شهرستان مشهد با بیش از ١٠ میلیارد تومان هزینه آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد عصر چهارشنبه در این مراسم اظهار کرد: ساکنان این روستاها سالهای متمادی است که با مشکل کم آبی مواجه بوده اند.

حسین اسماعیلیان افزود: آبرسانی سیار نیز به این دو روستا سخت است و منبع آبی در حوالی این روستاها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از اینرو با توجه به فقدان منبع پایدار آب در این منطقه، مقرر شد آبرسانی به این ٢ روستا با خط انتقال از بینالود انجام شود.

وی گفت: آبرسانی به این منطقه پروژه بزرگی است و حدود ٨ کیلومتر در مسیر سنگ لاخی باید لوله گذاری انجام شود، احداث سه باب مخزن و ایستگاه پمپاژ از دیگر بخشهای این پروژه است.

اسماعیلیان ادامه داد: این پروژه بیش از ١٠ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: امیدواریم فرمانداری مشهد در موضوع تامین اعتبار مساعدت لازم را داشته باشد تا پروژه با سرعت اجرا و ساکنان از نعمت آب شرب بهره مند شوند.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: دهیاران این ٢ روستا باید هوشیار باشند توسعه بی رویه از جنس باغ ویلا در این منطقه صورت نگیرد، ظرفیت انتقال آب محدود است و نباید باغ ویلاها با انشعابات غیرمجاز این ظرفیت را استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی شده با تامین منابع مالی این پروژه در بازه زمانی هشت ماهه به بهره برداری رسد.

هم اینک ۲۷۰ روستا در شهرستان مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار دارند و میزان برخورداری ساکنان روستایی شهرستان مشهد از آب آشامیدنی سالم به ۹۲ درصد رسیده است.

سال ۹۹ و با تحویل گیری روستاها، شاخص برخوداری روستاییان در حوزه شهرستان مشهد ۸۲ درصد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =