کد خبر: 31201
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
ماشین آلات کشاورزی

سرپرست موقت فرمانداری هرند گفت: اعتبار پیشنهادی برای پروژه‌های شهرستان هرند ۲۰۰ میلیارد تومان است، اما چون هنوز مصوبات سفر از سوی دولت ابلاغ نشده نمی‌توانیم بگوییم چند درصد از این اعتبار مورد تأیید قرار گرفته است.

به گزارش روستانیوز، فرهاد فروزنده در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین مصوبات سفر نماینده دولت به شهرستان هرند، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان اصفهان و نماینده ویژه ایشان به شهرستان هرند ۴۵ پروژه پیشنهادی را ارائه دادیم که این مطالبات با هماهنگی استانداری مطرح و ملاحظات لازم انجام شده بود. به جز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برای ۱۲ دستگاه اجرایی پروژه پیش‌بینی شد و تمرکز بر پروژه‌های نیمه‌تمامی بود که سعی می‌شود بیشتر این پروژه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد یا به مرحله بهره‌برداری نزدیک شوند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری تمرکز بیشتر ما روی پروژه‌های دانش‌بنیان بود، افزود: اشتغال زنان روستایی جز طرح‌هایی بود که در سفر نماینده دولت به هرند آن را مطرح کردیم. یکی دیگر از مطالبات شهرستان پروژه بیابان‌زدایی بود و با توجه به اینکه بیشتر جمعیت این شهرستان را روستائیان تشکیل می‌دهند تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی باید در اولویت باشد.

سرپرست موقت فرمانداری هرند، تصریح کرد: تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغالزایی شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است. بازآفرینی بافت‌های با ارزش روستایی، تکمیل دو مدرسه نیمه‌کاره، پیش‌بینی یادمان شهدای شهر اژیه برای بنیاد حفظ آثار و تکمیل کانال‌های آبیاری و لوله‌گذاری برای اراضی کشاورزی را در این سفر مورد توجه ویژه قرار دادیم.

فروزنده ادامه داد: در کنار این موارد پیش‌بینی کردیم تا میراث فرهنگی در راستای ساماندهی اماکن میراثی و فرهنگی و مرمت این آثار اقداماتی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هنوز مصوبات این سفر از سوی دولت به شهرستان ابلاغ نشده است، گفت: اعتبار پیشنهادی ما برای این پروژه‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است، اما چون هنوز این مصوبات ابلاغ نشده نمی‌توانیم بگوییم چند درصد از این اعتبار مورد تأیید قرار گرفته است.

سرپرست موقت فرمانداری هرند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مطالبه شهرستان مربوط به بخش کشاورزی و اشتغالزایی است به طوری که تکمیل کانال‌های آبیاری کشاورزی، اشتغال زنان روستایی، تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز در اولویت قرار دارد.

فروزنده اظهار کرد: با توجه به دستورات ویژه‌ای که در حاشیه سفر توانستیم از نماینده دولت بگیریم پیش‌بینی می‌کنیم بیشتر از موارد ذکر شده با استانداری بتوانیم مصوبه داشته باشیم. قرار بر این بود که وزیر کشور به شهرستان هرند سفر کند که به دلایلی این سفر لغو شد. به همین دلیل قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید به هرند سفر کرد و قول پیگیری مطالبات به شکل جدی را دادند. دیدار چهره به چهره با مردم در این سفر انجام شد که مردم انقلابی هرند استقبال بسیار خوبی از نماینده دولت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =