کد خبر: 31175
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت سفید به روستاهای استان ارسال و ذخیره سازی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، جهانبخش نوکانی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر آن مربوط به روستا‌های سخت گذر است، افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار، ۱۶ هزار خانوار در استان از نفت سفید برای سوخت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۶۳ باب فروشندگی نفت سفید در استان، گفت: توزیع نفت سفید در روستا‌های استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که سهمیه سالانه هر خانوار ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر است و در کارت بانکی آنان شارژ می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان افزود: در ۲ سال اخیر به دلیل گازرسانی به بعضی مناطق روستایی و اجرای طرح راستی آزمایی خانوار‌های نفت سفید سوز در سطح استان، تعدادی از خانوار‌ها از چرخه دریافت این سوخت حذف شدند.

نوکانی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی و سردسیر بودن استان و بسته شدن راه‌های روستایی در فصل سرد سال، عملیات ارسال و ذخیره سازی نفت سفید مورد نیاز خانوار‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا آخر سال ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =