کد خبر: 31156
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
استاندار اردبیل

استاندار اردبیل گفت: برنامه پیشرفت روستاهای استان اردبیل با محوریت رونق اقتصادی در روستاها تدوین شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر،سیدحامد عاملی صبح دوشنبه در همایش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور، استانداری اردبیل برنامه پیشرفت روستاهای استان را با محوریت اقتصاد تدوین کرده که در سطح ملی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: از اعتبارات اولین سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به استان اردبیل، ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نقدی به استان تخصیص یافته است.

استاندار اردبیل بیان کرد: دو هزار میلیارد ریال اعتبار نقدی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل برای پروژه راه‌آهن اردبیل اختصاص یافت و مبلغ مذکور فقط به مطالبات کارگری و مصالح مورد نیاز اختصاص یافته است.

عاملی ادامه با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل اعتباری به ارزش دو هزار میلیارد ریال از ماده ۵۶ از سوی بانک رفاه به پروژه تزریق شد، افزود: در حال پیگیری برای تزریق اعتبار دیگری به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال از بانک سپه به این پروژه هستیم؛ همچنین دولت سیزدهم از بودجه سال ۱۴۰۱، پنج هزار میلیارد ریال برای پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه در نظر گرفته است.

وی افزود: مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد انجام شده است و همچنین اتصال راه‌آهن پارس‌آباد جمهوری آذربایجان در کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور مورد توافق قرار گرفت و نهایتاً رئیس‌جمهور آذربایجان دستور لازم در رابطه با این پروژه را صادر کرد.

بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر امسال تکمیل می‌شود

استاندار اردبیل بزرگراه شمال به جنوب استان اردبیل را یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های جاده‌ای عنوان کرد و گفت: در این حوزه باید کلیه دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند و در این زمینه بزرگراه اردبیل - مشگین شهر سال‌جاری تکمیل خواهد شد.

عاملی تصریح کرد: فاضلاب شهری نیر و کوثر در سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و برای فاضلاب پارس‌آباد ۱۵۰ میلیارد ریال و خلخال ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و همچنین اعتباراتی به پروژه فاضلاب گرمی و اردبیل نیز تزریق شده است.

وی افزود: در حوزه برق استان اردبیل پست‌های ۶۳ شهرک صنعتی اردبیل، مشگین شهر و پست مرکزی اردبیل فعال بوده و راه‌اندازی پست‌های ۶۳ پارس‌آباد و پایاب خداآفرین در دست اقدام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =