کد خبر: 31059
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
استاندار سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان به طرح‌های بیابان زدایی استان اختصاص یافت، گفت: ۱۰ هزار هکتار پروژه نهال کاری برای مقابله با گسترش بیابان‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سید محمد رضا هاشمی  با بیان اینکه در سراسر استان سمنان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان وجود دارد، تاکید کرد: شعار روز جهانی بیابان‌زایی حفاظت از مناطق برخوردار و جلوگیری از توسعه بیابان است به همین جهت ۴۰۰ هزار هکتار نهال کاری و استفاده از تاغ در استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ هزار هکتار پروژه بیابان زدایی در استان سمنان اجرا می‌شود، تاکید کرد: از محل سفر رئیس جمهور به واسطه اهمیت بیابان زدایی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص یافته است که از این بین ۱۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است تا بتوانیم از بیابان‌زایی جلوگیری کنیم.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به اینکه ۱۱۳ هزار هکتار تاغ با هدف جلوگیری از گسترش بیابان به همت منابع طبیعی استان سمنان، کشت شده است، گفت: جلوگیری از فرسایش بادی و بیابان‌زایی از جمله مهمترین اهداف این طرح است که در هفت شهرستان بیابانی استان سمنان اجرا شده است.

هاشمی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی در زمینه تأمین اعتبارات بیابان زدایی و مقابله با فرسایش نیز کمک‌های خوبی را صورت داده است، گفت: اجرای طرح‌های بیولوژیکی برای مقابله با بیابان‌زایی و کانون‌های فرسایش بادی از جمله مهمترین اقداماتی است که می‌تواند از ایجاد ضرر به ابنیه و راه، روستاها، مزارع و اراضی کشاورزی و … جلوگیری خواهد کرد.

وی از اجرای طرح مطالعات برای نهال کاری ۴۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی استان سمنان خبر داد و بیان کرد: جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ گونه‌های مقاوم، مقابله با بیابانی شدن اراضی و … از جمله اهداف این مطالعات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =