کد خبر: 30966
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
استاندار سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تحت آبیاری نوین هستند، گفت: توسعه این روش آبیاری یکی از اولویت‌های ما در استان خواهد بود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه ۱۹۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان سمنان وجود دارد، تاکید کرد: ۳۴ هزار هکتار از این اراضی در حال حاضر به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا این روش آبیاری را تا ۳۰ درصد کل اراضی استان ارتقا بدهیم، گفت: در سفر حجت‌الاسلام رئیسی ۷۳۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان سمنان اختصاص یافت که بیش از ۳۰ درصد تاکنون تخصیص داشته است.

حمایت از صندوق توسعه کشاورزی

استاندار سمنان با بیان اینکه این اعتبارات در حوزه‌های احیای قنوات، آبیاری نوین، خطوط انتقال آب و سایر موارد هزینه شده است، ابراز کرد: در بحث پرداخت تسهیلات دامدار کارت ویژه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، تاکنون بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات به مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان توسط بانک عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

هاشمی با بیان اینکه حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی استان در دستور کار قرار خواهد گرفت، بیان کرد: در بحث احیای قنوات اتفاقات و اقدامات بسیار خوبی در سطح استان در حال انجام است که امیدواریم بتواند باعث کاهش دغدغه مردم عزیز ما در روستاها باشد.

وی افزود: ۱۵۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان وجود دارد که باید به دنبال افزایش و توسعه این مجتمع‌ها و افزایش بهره‌وری از طریق این مهم باشیم و در این زمینه نهایت مساعدت را با کشاورزان خواهیم داشت لیکن ضرورت دارد شورای کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بخش و در راستای رونق و توسعه کشاورزی در جهت تحقق شعار سال فعال شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =