اراضی

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در شهرستان لردگان ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد، گفت: ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به صورت دیم کشت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عطاءالله ابراهیمی روز سه‌شنبه در آیین کلنگ زنی و افتتاح ۲ طرح کشاورزی در شهرستان لردگان افزود: این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی استان بوده که با مشکل تامین آب برای بخش کشاورزی مواجه است و اجرای طرح‌های توسعه گلخانه‌‍ و مجتمع‌های کشاورزی یک راهکار برای توسعه کشاورزی و بهره‌وری مناسب در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بیش ۳۷۰ روستا در این شهرستان وجود دارد، گفت: تامین معیشت و اقتصاد مردم شهرستان به خصوص جامعه روستایی یک راهکار برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهر و افزایش توسعه روستاهاست که راه‌اندازی مجتمع‌های کشاورزی و گلخانه‌ای یک الگوی جدید برای توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان است.

ابراهیمی به کلنگ زنی ششمین گلخانه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در کوتاهترین زمان ممکن یک  تحول در شهرستان را ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی، گلخانه پنج هکتار وسعت دارد که برای تکمیل و راه اندازی این طرح از محل تصبره ۱۸ قانونی بودجه بیش از ۱۱۶میلیارد ریال پیش‌بینی شده و سهم آورده فرد متقاضی نیز ۲۰ میلیارد ریال است که زمینه اشتغال ۵۰ را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: فاز نخست این طرح یک هکتار است که زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم خواهد کرد و فازهای بعدی ۲.۶ هکتار و ۳.۶ هکتار است که با اجرای این طرح در بحث تغییر الگوی کشت و ایجاد کشت متراکم تحول خوبی در شهرستان ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال  وبختیاری به افتتاح طرح پرواربندی ۲۰۰ راسی بره در شهرستان لردگان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه و ۲ میلیارد ریال آورده متقاضی سرمایه‌گذاری شده است.

،همزمان با هفته جهادکشاورزی ۴۵طرح کشاورزی در بخش آب و خاک، فنی و مهندسی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های ترویجی افتتاح  و یک طرح گلخانه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۵۷ خانوار بهره‌مند و زمینه اشتغال یک‌هزار و ۴۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده  است.

۲۱ تا ۲۷خردادماه به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =