کد خبر: 30844
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کم آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با اقدامات صورت گرفته از سال گذشته تاکنون مشکل ۱۶۱ روستا از ۲۵۶ روستای دارای تنش آبی استان برطرف شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علیرضا جزءقاسمی ظهر دوشنبه در دیدار با رئیس شورای استان زنجان، گفت: تداوم خشکسالی‌ها، تغییر رژیم بارش و نبود ذخایر برفی و ضعف در مدیریت توزیع و مصرف آب از جمله مشکلات پیش رو است.

وی اظهار کرد: در سال آبی ۱۴۰۰ _۱۴۰۱ میزان بارش‌ها در استان زنجان ۲۶ درصد نسبت به بلند مدت کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۷۵ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و این میزان بالاتر از میانگین کشوری که حدود ۶۵ درصد است می‌باشد.

جز قاسمی نبوده سیمای تامین آب بلند مدت در استان را یکی از چالشهای اساسی اعلام کرد و افزود: باید هر چه سریع‌تر با ترسیم برنامه‌ای روشن برای مواقع بحرانی تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی سازگاری با کم آبی و استفاده از پساب‌ها را دو راه حل کاربردی اعلام کرد و گفت: در رابطه باتکمیل سد تکمیلی سد مراش و سد بلوبین برنامه‌هایی در دست اجراست که به زودی با بهره برداری از آن مردم منتفع شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان را ۲۵۶ مورد اعلام کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۶۱ روستا از تنش خارج شده است.

جز قاسمی مصرف بخش کشاورزی از آب‌های زیرزمینی رابه هیولایی دردسر ساز تشبیه کرد که باید برای ان چاره‌ای اندیشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =