آبرسانی

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امسال هفت هزار و ۱۰۰ روستا در کل کشور آبرسانی می‌شود ضمن اینکه حدود ۱۱ هزار روستا نیز به این لیست اضافه خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، «مجید آقازاده حبشی» عصر چهارشنبه در نشست بررسی اولویت‌ها و نیازمندی‌های حوزه آبفای شهرستان ملایر افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده ۱۱ هزار روستا به ۲۰ هزار روستا برای آبرسانی خواهد رسید.

وی بیان کرد: حدود ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی با قرارگاه امام حسن(ع) قرارداد بسته شده که از این رقم نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مدت اجرای این طرح را در قرارداد مذکور دو سال و نیم عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح عظیم نیاز به حمایت، نظارت و همکاری دستگاه‌های مربوطه و نمایندگان مجلس دارد.

آقازاده تاکید کرد: نیروی خوبی برای اجرای این طرح بسیج شده و قرارگاه امام حسن(ع) توسط چهار بخش بسیج سازندگی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و قرارگاه خاتم این کار را در سطح کشور انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه با هم‌افزایی و همدلی این اقدام بزرگ به نحو احسن انجام خواهد شد، ادامه داد: بیش از ۱۰ جبهه در استان همدان این عملیات را شروع کرده‌اند که در استان و به ویژه شهرستان ملایر این حرکت باید به سرعت اجرایی شود و نتیجه مطلوب آن را ببینیم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین خواستار همکاری فرمانداران در خصوص رفع مشکل معارضان در راستای انجام مسائلی همچون اجرای خطوط انتقال و حفر چاه شد و گفت: حمایت فرمانداران و نمایندگان مجلس در خصوص رفع مشکل معارضان نیاز است.

آقازاده با بیان اینکه در تلاش هستیم برای حل این مشکلات از اختیارات شورای عالی نظارت استفاده شود، اظهار داشت: حمایت همه‌جانبه برای حل این مشکل، موجب انگیزه بیشتر برای کسانی خواهد شد که در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب مانع ایجاد می‌کنند.

وی در خصوص استفاده از پساب تولیدی برای صنایع نیز گفت: بخشنامه جدیدی در زمینه اختصاص پساب در استان‌ها و شهرستان‌ها برای صنایع انجام شده که برای ذخیره منابع آبی، آب‌های زیرمینی و سطحی از پساب در اختیار مثمرثمر خواهد بود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواستار انتقال مسائل و مشکلات در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی شد و افزود: تمامی مسایل و خواسته‌های این حوزه را به ما منتقل کنید تا هر کجا مشکل منابع اعتباری بود، در جهت رفع آن کمک کنیم.

آقازاده حبشی با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب ملایر باید سرعت بیشتری بگیرد، اظهار داشت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۲۹ کیلومتر شبکه فاضلاب ملایر از محل ماده ۵۶ اختصاص یافته و هر چه سریعتر با تعیین پیمانکار با همکاری شهرداری این طرح اجرایی شود.

عقب ماندگی در اجرای شبکه فاضلاب ملایر جبران شود

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز خواستار تعمیم اینگونه جلسات به دیگر حوزه‌ها و بخش‌ها شد و گفت: خدمات گسترده نظام طی ۴۳ سال گذشته به ویژه در حوزه آبرسانی روستایی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

«سلمان اسماعیلی» خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دغدغه ما در حوزه تامین آب شرب تقریبا به صفر رسیده و دغدغه اصلی ما آبرسانی به تعدادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار است.

وی احداث سد کلان ملایر را نمونه بارز خدمات نظام به مردم دانست و افزود: امروز با ذخیره آب مورد نیاز در سد کلان، نگرانی در تامین آب شرب ملایر نداریم و سد کلان پایداری منابع آبی را برای مردم این شهر به ارمغان آورده است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به کسب دو برند جهانی ملایر در انگور و مبلمان منبت، گفت: هنر مرواربافی این شهرستان نیز در مسیر جهانی شدن است و برای معرفی هرچه بیشتر ملایر و ایجاد زیرساخت‌ها، حوزه آبفا یکی از الزامات و تعهدات این توسعه است.

اسماعیلی شبکه فاضلاب ملایر را یکی از عقب‌ماندگی‌های این شهرستان در حوزه آبفا عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اهتمامی که در مجموعه آبفای استان و شهرستان وجود دارد، امسال بتوانیم بخشی از این عقب ماندگی را جبران کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =