کد خبر: 30366
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
آبخیزداری

فرماندار خلخال گفت: با تخصیص ۵۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هشت پروژه آبخیزداری و بند تاخیری آب در مناطق مختلف این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سیدجواد یحیی‌زاده روز سه‌شنبه در بازدید از طرح‌های آبخیزداری اداره منابع طبیعی خلخال اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و ساخت سیل‌بندها در مناطق شهری و روستابی این شهرستان در دستور کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفته است.

وی افزود: امسال ۵۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری این شهرستان تخصیص یافته که برای اجرای این طرح‌ها در پنج روستا هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال بارندگی‌های شدید باران ، تگرگ و جاری شدن سیل بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال خسارت در بخش‌های مرکزی ، شاهرود و مناطقی از بخش خورش‌رستم، خلخال برجای گذاشته است، ادامه داد: ساخت سیل‌بندها برای جلوگیری از افزایش خسارات سیل به مناطق مسکونی روستایی و شهری ضروری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال هم در این بازدید گفت: پارسال ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری این شهرستان تخصیص یافت و این رقم در سال جاری به ۵۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

صادق پورمحمد اظهار کرد: از مجموع اعتبارات ملی و استانی بخش آبخیزداری ۱۳ میلیارد ریال از اعتبارات برای ادامه عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری کندرق ، ۱۰ میلیارد ریال طرح گزاز چایی و روستای گرمخانه ، ۱۰ میلیارد ریال طرح علی‌آباد ، ۱۰ میلیارد ریال طرح گورانسراب ، ۱۰ میلیارد ریال ادامه طرح اندبیل و هشت میلیارد ریال برای مطالعات طرح‌های آبخیزداری این شهرستان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه خلخال از شهرستان‌های موفق استان اردبیل در جذب اعتبارات مربوط به اجرای طرح‌های آبخیزداری  است، افزود: طی دو سال گذشته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال موفق شد مجموع اعتبارات منظور شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص یافته به طرح‌های آبخیزداری را جذب و برای اجرای ده‌ها پروژه آبخیزداری هزینه کند.

پورمحمد با بیان اینکه سالانه بیش از چهار میلیون مترمکعب آب در منابع آبی خلخال تولید و بیشترین حجم آب تولیدی شهرستان بدون استفاده مفید از دسترس منطقه خارج می‌شود، گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری کمک بزرگی به کنترل آب‌های سطحی و افزایش آب سفره‌های زیرزمینی می‌کند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =