کد خبر: 30182
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
سد زاینده رود

استاندار ایلام با بیان اینکه سد مخزنی سیکان ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این سد طبق قول مساعد مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تا پایان سال ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسن بهرام نیا در بازدید از سد مخزنی سیکان اظهار کرد:  عملیات  این سد سال ۸۹ به پیمان رفته است اما امسال فعالیت آن  به صورت جدی شروع شده است.

وی افزود: در صورت بهره برداری، سه شهرستان دره شهر و بدره و آبدانان برای مصارف کشاورزی، شرب و صنعت از آب این  سد استفاده می کنند. 

استاندار ایلام ادامه داد: حجم مخزن این سد ۱۵ میلیون متر مکعب است و با پیگیری انجام شده امسال بیش از ۴۰۰  میلیارد تومان برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

دکتر بهرام نیا اضافه کرد: برای تسریع در پیشرفت فیزیکی سد سیکان باید با رضایت مردم تملک روستاهای  فرهاد آباد در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: یکی از محاسن سد  مخزنی سیکان، مصارف کشاورزی، شرب و صنعت است که همه سد ها این سه کاربرد را با هم ندارد.

 اعتبارات لازم برای آسفالت راه دسترسی منطقه گردشگری سراب اختصاص می یابد 

بهرام‌نیا در بازدید از منطقه گردشگری سراب گفت: اعتبارات لازم برای بخش آسفالت راه دسترسی این منطقه گردشگری اختصاص می یابد.

وی افزود: علاوه بر کمک استان، شهرداری دره شهر نیز برای ساماندهی این منطقه گردشگری بصورت جدی وارد عمل شود.

استاندار ایلام همچنین  در بازدید از  ایستگاه پمپاژ  «کل سفید» این بازدید خواستار تسریع در راه اندازی این پمپاژ شد و گفت: پس از راه اندازی این پمپاژ لازم است کشاورزان نیز نهایت مشارکت و همکاری را در نگهداری آن  داشته باشند.

بهرام‌نیا در این دیدار دستور پیگیری فوری تسریع در راه اندازی پمپاژ کل سفید را صادر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =