کد خبر: 29968
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد، تعداد اعضا این صندوق در استان را ۲۹ هزار و یکصد نفر اعلام کرد و گفت: ۲۵ هزار و ۲۵۶ نفر از این تعداد بیمه شده فعال و بصورت مستمر حق بیمه خود را پرداخت می کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسن ابراهیمی روز یکشنبه به مناسبت سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر( سوم خرداد) در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع اعضاء صندوق، چهار هزار و ۳۰ نفر مستمر بگیر هستند که به ازای هر چهار نفر عضو یک نفر بیمه شده از صندوق مستمری دریافت می کند و یکهزار و ۵۹۲ نفر از مستمری بگیران صندوق دارای بازنشستگی پیش از موعد، ۷۷۸ نفر مستمری سالمندی ، یکهزار و ۵۵۱ نفر مستمری بازماندگان و ۱۰۹ نیز مستمری از کارافتادگی دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد با ضریب پوشش بیمه ای ۵۲.۱ درصد رتبه نخست کشور را کسب کرده و متوسط پوشش بیمه ای این صندوق در کشور ۲۴.۳ درصد است.

ابراهیمی از رشد ۱۵۷ درصدی اعضای جدید این صندوق نسبت به سهمیه تکلیفی در سال گذشته خبرداد و گفت: این صندوق با عضویت چهار هزار و ۶۶۳ نفر بیمه شده جدید، رشد ۱۵۷ درصد را در کشور رقم زد.

وی امکان نقل و انتقال بیمه، پرداختی ۷۰ درصدی سهم بیمه از سوی دولت و ۳۰ درصد مابقی توسط بیمه شده را از مهمترین مزایای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیان کرد و افزود: علاوه بر روستائیان، کشاورزان و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، زنبورداران، بافندگان قالی و فرش و کارکنان مراکز و شرکتهای وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد، شرط عضویت در این صندوق  داشتن حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال عنوان و گفت: ۱۴ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند و براساس ارزیابی انجام شده  ۶۹ هزار نفر از جامعه هدف استان فاقد بیمه هستند.

تشکیل صندوق بیمه روستائیان و عشایر در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ از سوی هیات وزیران تصویب و برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =