کد خبر: 29915
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
صندوق بیمه کشاورزی

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: از سال 1397 با اصلاح دستورالعمل‌های ارزیابی و با تکیه بر دانش و تکنولوژی روز در عرصه میدانی، از فناوری سنجش از دور استفاده کردیم و در همین راستا پیوست فنی را مدنظر قرار دادیم که هدف این دستورالعمل تعیین مکان بیمه‌نامه‌ها بوده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از اخبار سبز کشاورزی، تورج سعیدی اظهار داشت: در بخش سنجش از دور، همکاران معاونت بیمه‌ای در استان‌ها باید در مورد نقاط ضعف و قوت این ارزیابی اطلاعات کامل داشته باشند و آن‌ها را منعکس کنند.

وی افزود: در هیچ جای دنیا ماهواره به تنهایی کار ارزیابی خسارت را انجام نمی‌دهد و مجموعه‌ای از اقدامات فناورانه و دقیق سبب می‌شود تا بر اساس استنتاج از داده‌ها نتیجه‌گیری قوی و محکمی از میزان خسارت‌ها داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: از سال 1397مهم‌ترین کار صندوق تعیین مکان و فنولوژی و بعد از آن ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان بوده است. در همین راستا از دو سال پیش با هفت شرکت قرارداد بسته‌ایم و آن‌ها نیز طبق نقشه راه ترسیم شده مأموریت خود را انجام می‌دهند و بنا شده وارد فاز عملیاتی شویم، اما به دلیل بروز مسائلی این کار فعلاً در 11استان عملیاتی شده است.

در حوزه سنجش از راه دور خسارت‌ها با دنیا برابر هستیم

سعیدی ادامه داد: در حوزه سنجش از راه دور با دنیا برابر هستیم و شاید آن‌ها در این حوزه در محصولات بیش‌تری به توسعه رسیده باشند، اما همان کاری را می‌کنیم که آن‌ها می‌کنند.

سعیدی گفت: مهم‌ترین شاخص دریافتی از ماهواره توده زنده گیاه روی زمین است و ما براساس آن عملکرد را بر اساس ضرایب می‌سنجیم. در فرآیند ارزیابی ماهواره‌ای وزن توده، حداکثر رشد و زمان خاص رشد گیاه مدنظر است و ماهواره موارد مذکور را در اختیار ما قرار می‌دهد و ما نیز داده‌ها را با متوسط تولید منطقه می‌سنجیم، اما در این کار گاهی  خطاهایی رخ می‌دهد که باید این موارد را کاهش دهیم.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: در ساختار فعلی صندوق بیمه دو عنصر تأثیرگذار معاونان خدمات بیمه‌ای در استان‌ها و کارگزاران را داریم. در سطح استان‌ها معاونان خدمات بیمه‌ای باید به برخی قضایا و خطاهای رخ داده پاسخ دهند، چراکه این خطاها بر اساس کاربرد معیارهای ما رخ داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =