کد خبر: 29893
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
قطار

رستم قاسمی در بازدید از راه آهن ارومیه با اشاره به اینکه اعتبار خوبی در دولت گذشته برای ایستگاه راه آهن ارومیه صرف شده است، عنوان کرد: کمبود لوکوموتیو و راه کوهستانی مراغه تا ارومیه و همچنین قیمت بلیت قطار باعث شده است تا ظرفیت های راه آهن ارومیه به درستی بهره برداری نشود.

به گزارش روستانیوز، وی با اشاره به اینکه اعتبار خوبی را در اولین سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی برای راه آهن ارومیه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: سرمایه گذاری های خوبی در حدود بالای ۴ هزار میلیارد تومان به راه آهن ارومیه جذب شده است که می بایست این مبلغ حفظ و به درستی صرف نواقصات راه آهن شود.

قاسمی عنوان کرد: با اضافه شدن چندین لوکوموتیو به راه آهن ارومیه، زمان سفر مراغه به ارومیه از ۱۴ ساعت به ۸  ساعت کاهش یافته و می توان گفت قطار مستقیم ارومیه به مشهد به زودی راه اندازی می شود.
قاسمی افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در آذربایجان غربی را به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان متصل می‌کند و ۳۵ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای به طول ۵۶۹ کیلومتر در این استان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود گفت: احداث کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور کمک شایانی به این امر می‌کند.

وی افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر در حال اجرا است که طی امسال به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =