کد خبر: 29879
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
گردشگری

خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی تبدیل می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: خراسان جنوبی روستا‌هایی دارد که هر کدام گنجینه‌ای از ارزش‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، معماری و اجتماعی را در خود جای داده است و مجموعه این ارزش‌ها در کنار هم سبب شکل گیری بافت‌های ویژه و با ارزش شده است.

مهرافزا افزود: در طرح تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی، بافت تاریخی و ارزشمند ۸ روستای استان با اجرای عملیات کف سازی و سنگفرش، جداره سازی، ازاره سازی، رخ بام، ساباط، اجرای ناودان، پیرنشین، سردرب‌ها و دیگر بخش‌های معماری کهن، بازسازی می‌شود.

وی گفت: تاکنون در ۵ روستای هدف گردشگری شامل فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو بهسازی بافت با ارزش و هدف گردشگری با هزینه‌ی ۷ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان انجام شده و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ادامه بهسازی بافت با ارزش روستا‌های چنشت و نایبند در نظر گرفته شده که در حال اجرا است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: روستای پیرحاجات طبس و روستا‌های باراز و کُرُه شهرستان قائنات نیز در برنامه بازسازی بافت‌های باارزش قرار دارند.

بیشترین تعداد روستا‌ها در فهرست بازسازی بافت با ارزش روستایی کشور، متعلق به خراسان جنوبی است که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی بازسازی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =