البرز

استاندار البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح سیاست اصلاح یارانه ها و حذف ارز ترجیحی و منافع آن برای مردم پرداخت و گفت: رییس جمهور با اجرای سیاست اصلاح نظام یارانه ای کشور به دنبال جراحی اقتصادی است و تحول در حوزه های تولید و اصلاحات عمیق در حوزه ترانزیت، بودجه دولت و توزیع یارانه ها در برنامه های دولت سیزدهم قرار دارد.

عالیه رضوانی- به گزارش روستانیوز، مجتبی عبدالهی به چگونگی اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: سالانه حدود ۱۳ میلیون تن گندم تبدیل به آرد و در کشور مصرف می شود که از این میزان حدود ۱۱ میلیون تن در نانوایی ها و ۲ میلیون تن دیگر در تولید ماکارونی و نان های حجیم مصرف می شود .از سوی دیگر حدود پنج میلیون تن گندم در کشور تولید و بیش از هفت میلیون تن وارد می کنیم که با توجه به خشکسالی و جنگی که امروز شاهد آن هستیم تاثیر زیادی در افزایش نرخ ها نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا در این بخش داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد دانه های روغنی و ۳۰ درصد گندم جهان در دو کشور روسیه و اوکراین تولید می شود خاطر نشان کرد: قیمت آرد برای دولت رقمی حدود ۹ تا ۱۰ هزار تومان بوده است این در حالی است که دولت همین گندم را با رقمی با نرخ ۶۵۰ تومان برای نانوایی های سنتی پز یعنی یک هفدهم قیمت تمام شده می داده است، اما دولت سیزدهم بنا دارد گندم را کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری که با احتساب سایر هزینه ها از جمله انتقال گندم به سیلوها قیمت تمام شده آرد برای دولت حدود ۱۶ هزار تومان می شود.

استاندار البرز گفت: بر همین اساس دولت با همان نرخ ۶۵۰ و ۹۵۰ تومان نان را به نانوایی های آزاد پز و سنتی پز خواهد داد و قیمت نان بدون تغییر با همان نرخ قبلی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد با این تفاوت که دولت این بار به جای اینکه یارانه را به وارد کننده بدهد در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

عبداللهی با بیان اینکه به جز اقلام اعلام شده دیگر کالاها حق افزایش قیمت ها را ندارند ،افزود: موضوع نظارت بر قیمت ها یکی از مسایلی است که به صورت جدی در البرز در حال پیگیری و اقلامی از جمله مرغ گرم و سایر مواد غذایی به وفور در استان تامین و تخلیه شده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ما نسبت به سال های گذشته به طور قطع کمتر و رضایتمندی کشاورزان امسال تامین می شود، تاکید کرد: پیش از این سوبسیدهای سنگینی در بخش هایی از جمله آرد داده می شد اما به دست محرومان نمی رسید اما امروز دیدگاه محرومیت زدایی و فقر زدایی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و در واقع این جراحی اقتصادی به نفع منافع کشور است.

استاندار البرزبا اشاره به سفر رییس جمهور و هیات دولت در هجدهم فروردین به این استان گفت: ۱۰۲هزار میلیارد تومان رهاورد سفر رییس جمهور به البرز است که از محل ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته تا پایان شهریور ماه ۷۰۰ تخت به سرانه درمانی البرز در بخش های دولتی و خصوصی افزوده می شود و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان فردیس، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان سیدالشهدا، ۱۰ میلیارد تومان برای راه اند ازی و تجهیز پایگاه اورژانس، ۱۵ میلیارد تومان راه اندازی کلینیک ویژه بیمارستان امام حسین(ع) ۲۰ میلیارد تومان کلینیک بیمارستان هشتگرد هزینه خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: همچنین درخواست ماده ۲۳ برای راه اندازی یک بیمارستان هزار تختخوابی در البرز را داشته ام که با ۵۰۰ تخت موافقت شده و مقرر شده که یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در کرج احداث شود. وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان کمالشهر در نظر گرفته شده گفت: حدود ۲هزار تخت بیمارستانی در البرز کمبود داریم که این قول را می دهم که تا پایان شهریور ماه از این تعداد ۷۰۰ تخت را آماده کنیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: همچنین ۲۴ هزار میلیارد تومان دیگر مقرر شده که از طریق بانک ها به بخش خصوصی تسهیلات ارائه و مابقی نیز توسط بخش خصوصی در استان سرمایه گذاری کنند که در مجموع ۱۰۲ هزار میلیارد تومان قرار است که از محل سفر به البرز تامین شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =