کد خبر: 29357
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
گلخانه

استاندار البرز با اشاره به ضرورت حمایت ویژه از کشاورزان برای راه اندازی کشت‌های گلخانه‌ای گفت: مانایی جمعیت در روستاها با توسعه کشت گلخانه‌ای صورت می‌گیرد.

به گزارش روستانیوز، مجتبی عبداللهی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی غلات و کلزا که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه البرز از ظرفیت‌های کم نظیری در حوزه کشاورزی برخوردار است، افزود: باید تدابیری اتخاذ شود که نمایشگاه دائمی گل و گیاه در استان برپا شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که با توجه به ظرفیت‌های هر فصل در استان، نمایشگاه‌های فصلی نیز در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

عبداللهی گفت: اکنون محصولات کشاورزی استان به سایر استان‌ها صادرات می‌شود از این رو باید این روند را ساماندهی و تقویت کنیم.

وی افزود: این استان ظرفیت راه اندازی پایانه صادرات گل و گیاه را دارد بنابراین باید در این رابطه بررسی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار البرز گفت: تقویت بسترهای کشت و بویژه کشت گلخانه‌ای در استان علاوه بر درآمدزایی و نهایت بهره‌وری، اشتغال فراوانی را نیز همراه خواهد داشت.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان باید با برنامه ریزی ویژه، نسبت به تشریح مزایای کشت گلخانه‌ای و ترغیب کشاورزی برای این امر اقدام کند.

عبداللهی گفت: باید افراد دارای تحصیلات مرتبط کشاورزی برای ایجاد بسترهای کشت گلخانه‌ای حمایت شوند.

وی افزود: جهاد کشاورزی باید به صورت گسترده در راستای ارائه مشاوره به علاقمندان فعالیت در حوزه کشاورزی اقدام کند.

استاندار البرز گفت: اعطای تسهیلات بانکی با سود کم می‌تواند مشوق بسیار خوبی برای کشاورزان باشد تا شیوه کار خود را از کشت سنتی به گلخانه‌ای تغییر دهند.

وی افزود: اراضی کشاورزی با آبیاری غرقابی باید نوع فعالیت خود را تغییر دهند و هر چه سریع‌تر به سمت کشت‌های دانش بنیان حرکت کنند.

عبداللهی گفت: یکی از عوامل مؤثر در بازگشت روستاییان و مانایی جمعیت در روستاها، توسعه کشت گلخانه‌ای است از این رو باید روستاییان متقاضی کشت گلخانه‌ای را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

خبرنگار: سلطانعلی زینلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =