کد خبر: 29303
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
روغن

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:قیمت کلزا و سویا و دانه های روغنی متناسب با هزینه های کاشت، داشت و برداشت و نرخ های جهانی این محصولات، تعیین شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خانه ملت، رحمت اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تعیین قیمت دانه‌های روغنی، گفت: با توجه به اینکه در زمینه تولید و کشت کلزا و سویا و بالا بودن هزینه‌های مراحل سه گانه کاشت، داشت و برداشت باید در قیمت دانه‌های روغنی تجدید نظر صورت بگیرد و افزایش پیدا کند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باتوجه به تحولات اکراین و روسیه به عنوان تولید کنندگان دانه‌های روغنی در بازارهای بین المللی این محصولات کمبودهایی را شاهد هستیم و این کمبودها می‌تواند بازار داخلی روغن نباتی و نهاده‌های دامی را دچار چالش‌هایی کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه این ضرورت وجود دارد تا ریاست جمهور، معاون اول و هیات دولت در زمینه افزایش قیمت دانه‌های روغنی اقدامات لازم را انجام دهند، عنوان کرد: قیمت کلزا، سویا و سایر دانه‌های روغنی باید متناسب با هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و قیمت آنها در بازار های جهانی تعیین و اعلام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باتوجه به شرایط خاص کشاورزان به منظور تامین سرمایه در گردش و جبران هزینه‌های تولید این ضروریت نیز وجود دارد تا پس از خرید محصولتشان از جمله کلزا توسط دولت در اسرع وقت مطالبات آنها پرداخت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =