کد خبر: 29259
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
بوکانی

فرماندار بوکان گفت: شوراها و مدیریت شهری و روستایی از توان و ظرفیت افراد باتجربه بخصوص جوانان مستعد در طرح‌ها و برنامه‌ریزی امور شهری و روستایی کمک بگیرند تا مدیریت بهتری در امور محوله داشته باشند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، بابا خان اسکندری روز پنجشنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور مسوولان اجرایی و اعضای شوراهای شهر بوکان و سیمینه و بخش های مرکزی و سیمینه برگزار شد، افزود: اسلام به مشورت کردن در کارها تاکید فراوان داشته و همه ما باید از این اصل مهم پیروی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) بر امر مهم مشورت و استفاده از خرد جمعی تاکید فراوان داشته است همچنان که در غزوات و جنگ‌های صدر اسلام پیامبر با مشارکت و مشورت همه مسلمانان اقدام به برنامه ریزی جنگی می‌کردند.

فرماندار بوکان با اشاره به سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان اظهار کرد: مراحل اجرایی مصوبات مقام عالی استان به شهرستان در سال گذشته شروع شده و به ترتیب نتایج آن، اعلام عمومی خواهد شد.

بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاهای بوکان اختصاص یافته است 

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه عمران و آبادانی روستاهای این شهرستان ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۳۰ روستایی این شهرستان اختصاص یافته است.

انور حبیب زاده بوکانی ادامه داد: عمران و توسعه روستا در دستور کار مسوولان قرار دارد و در همین راستا قرار است رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران به شهرستان بوکان مسافرت کرده و در این سفر توسعه روستا های بوکان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر اعتبارات اختصاص یافته به روستاهای بخش مرکزی و سیمینه ۲۰ میلیارد تومان نیز در اختیار نمایندگان برای توسعه روستا ها قرار گرفته تا برای محرومیت زدایی مورد استفاده قرار گیرد که از این مبلغ پنج میلیارد تومان آن به صورت نقدی خواهد بود.

حبیب زاده بوکانی از اجرای طرح آبرسانی مجتمع  ۱۶۵ روستایی این شهرستان با همکاری سپاه پاسداران خبر داد و اظهار کرد: اجرای این طرح با همکاری سپاه پاسداران شروع شده که با اجرای آن مشکل کم آبی ویا بی آبی روستاهای شهرستان بوکان در آینده مرتفع خواهد شد.

در بوکان۴۴۷ نفر عضو شورا در ۱۴۵ روستا شامل ۹۱ روستای بخش مرکزی و ۵۴ روستای بخش سیمینه وجود دارد همچنین پنج نفر عضو شواری شهر سیمینه و هفت نفر برای شهر بوکان مشغول فعالیت در امرمدیرت شهری مشغول فعالیت هستند.

در پایان این مراسم از اعضای شورای های اسلام شهر بوکان و سیمینه و بخش مرکزی و سیمینه ابن شهرستان تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =