لوله آبرسانی

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه قرارگاهی با هدف آبرسانی به روستاهای کشور در وزارت نیرو تشکیل شده است، گفت: با تشکیل این قرارگاه اعتباری بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان در استان کرمانشاه برای رفع مشکل حدود ۳۸۰ روستا تخصیص داده شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، «هاشم امینی» روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب کرمانشاه افزود: در وزارت نیرو قرارگاهی با هدف آبرسانی به روستاهای کشور تشکیل شده که این حرکت نگاه جهادی به رفع مشکلات آب روستاها را به دنبال داشت.

وی به مشکلات موجود در شهرها و روستاهای این استان اشاره کرد و افزود: با نگاه عملیاتی و کاربردی به این موضوع می توان راهکارهایی برای تعدیل مشکلات استان بخصوص در پیک مصرف آب ارایه کرد.

وی تشکیل قرارگاه آب در شهر کرمانشاه را حرکتی ابتکاری دانست و گفت: ما بر تشکیل قرارگاه عملیاتی گذر از پیک مصرف آب در شرکت آب و فاضلاب استان و متناظر آن در دیگر شهرها تاکید داریم در این صورت می توان مشکلات آب شرب را به صورت هفتگی مورد بررسی قرار داد و راه حل های مناسب با آن را اجرا کرد و در پایان گزارش نتایج به دست آمده به قرارگاه آب استان و شرکت مهندسی منعکس شود تا بتوان ریشه ای مسایل موجود را رفع کرد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان ساخت: با این حرکت امروز یک نگاه جهادی به بحث رفع مشکلات روستاها ایجاد شده است که ان شاالله این حرکت برای رفع موانع و مشکلات شهرها نیز انجام شود.

امینی در پایان این بازدید سفر یک روزه خود به کرمانشاه از تصفیه خانه آب غدیر، مخزن چمن و پروژه خط انتقال شهرک دولت آباد بازدید به عمل آورد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =