کد خبر: 28967
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
زباله

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری تویسرکان گفت: باید بر نحوه جمع آوری به موقع زباله ها، دفع بهداشتی زباله های روستایی و شهری، مدیریت پسماندهای صنعتی وغیره دقت بیشتری شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علیرضا اسماعیل بیگی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تویسرکان بیان کرد: حفظ طبیعت سالم و تحویل آن به آیندگان جز وظیفه ما است و حفظ محیط زیست کار یک اداره به تنهایی نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید نسبت به حفظ آن احساس مسئولیت کند.

وی با بیان اینکه بازیافت و تفکیک پسماند و ضرورت آموزش‌های لازم بسیار با اهمیت است، خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند موجب حفظ محیط زیستی سالم می‌شود و لازمه این امر ارائه آموزش‌های لازم با همکاری نهادهای متولی است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری تویسرکان با بیان اینکه فرهنگ دوستی با طبیعت یکی ازمهمترین راه‌های حفظ محیط زیست است، تصریح کرد: با این کار می‌توانیم نسل کنونی و آیندگان را نسبت به حفظ طبیعت و محیط زیست مسئولیت پذیر بار آوریم؛ چراکه نهادینه کردن فرهنگ طبیعت دوستی باید در میان آحاد مردم جامعه انجام شود.

اسماعیل بیگی ادامه داد: برخی از معدن کاران منطقه در حوزه فعالیتی خود با استخراج معدن اقدام به تخریب مراتع و طبیعت می‌کنند که این صاحبان معادن باید ضمن توجه ویژه به اهمیت مراتع و طبیعت در حفظ و حراست از این منابع خداوندی دقت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه جلسه، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از راه‌های ترویج فرهنگ استفاده صحیح از محیط زیست است، افزود: تمامی آحاد جامعه باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری تویسرکان خاطرنشان کرد: باید بر نحوه جمع آوری به موقع زباله‌ها، دفع بهداشتی زباله‌های روستایی و شهری، مدیریت پسماندهای صنعتی و بی خطرسازی زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها باید دقت بیشتری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =