کد خبر: 28958
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
آبرسانی

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 966 روستای استان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، یاسر رهبردین گفت: 36 درصد جمعیت این استان روستایی و در روستاها زندگی می‌کنند و این آمار یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت روستایی را شامل می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی،  ادامه داد: 966 روستای آذربایجان‌غربی نیازمند بازنگری طرح هادی هستند و این امر نیازمند توجه مسؤولان است تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ٣6 درصد مردم آذربایجان غربی در روستاها زندگی می‌کنند و این مهم باید جزو دغدغه‌های متولیان امر و مسئولان کشوری قرار گیرد تا جلوی مهاجرت به شهرها گرفته شود: متأسفانه تنها در ٣5 درصد روستاهای واجد شرایط طرح هادی انجام گرفته و با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم و اقدامات بنیاد بخصوص در بخش طرح هادی باید پررنگ‌تر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ٢٧٠٠ کیلومتر مسیر رودخانه داریم که نیازمند اجرای دیوار ساحلی و اختصاص منابع مالی از سوی مسئولان کشوری هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =