کد خبر: 28896
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
گازرسانی

۱۵۰ روستای آذربایجانغربی امسال از گاز طبیعی بهره مند و به شبکه سراسری گاز سراسری متصل می ‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا وسیما مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت گاز آذربایجانغربی گفت: امسال ، سه شهر و ۱۵۰ روستای استان به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.

علیرضا شیخی، با اشاره به برنامه‌ شرکت گاز در حوزه گازرسانی شهری و روستایی افزود: امسال ۱۵۰ روستا و سه شهر شامل ۲۰ هزار خانوار روستایی و  ۲۵ هزار خانوار شهری از نعمت گاز بهره‌مند می‌ شوند.

شیخی گفت: با اتصال این روستاها و شهرها به شبکه گاز سراسری، در مجموع ۲۰ هزار فقره انشعاب واگذار و ۴۵ هزار اشتراک جدید نیز پذیرش خواهد شد.

وی، با بیان اینکه برای اتصال این تعداد روستا و شهر به شبکه گاز، ۲۰ کیلومتر خط انتقال و یکهزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام می شود، افزود: برای این میزان پروژه گازرسانی، در بخش شهری ۱۰۸ میلیارد تومان، در حوزه روستایی ۵۶۰ میلیارد تومان و بخش صنعتی نیز ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شیخی تصریح کرد: پارسال ۱۱۶ روستا با هشت هزار و ۱۳۹ خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند و گازرسانی به ۲۰۵ روستا نیز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجانغربی، همچنین به ضریب نفوذ گاز درآذربایجانغربی اشاره و اعلام کرد: این ضریب در بخش شهری ۹۹.۷ درصد و در بخش روستایی ۷۲ درصد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =