کد خبر: 28726
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: با اجرا وتکمیل طرح آبرسانی ۴۴۴ روستا بخش بزرگی از مشکل کم بوداب شرب روستاهای کم آب استان برطرف می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا علیرضا نعمت سلطانی روز پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاهای خلخال که با حضور سرپرست فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با امضای قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن المجتبی (ع) حدود ۱۰ هزار روستای محروم کشور با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اتفاق یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم کشور است، افزود: پروژه‌های آب رسانی به ۴۴۴ روستای کم آب استان اردبیل با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال، بخشی از مرحله اول این طرح بزرگ ملی بوده که در طول ۳۰ ماه توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن المجتبی (ع) اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: از آغاز عملیات اجرایی این طرح از اواخر سال گذشته تاکنون از مجموع ۹۵۰ میلیارد ریال کار انجام شده توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان ۹۳۰ میلیارد ریال به حساب این قرارگاه واریز شده است.

سلطانی در ادامه اجرا و تکمیل دو مجتمع آبرسانی بفراجرد و خورش‌رستم وهمچنین آبرسانی به تعدادی از روستاهای کم آب این شهرستان را بخشی از این طرح بزرگ ملی عنوان کرد و گفت:اعتبار این پروژه تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ باید جذب و هزینه شود.

وی با بیان اینکه۳۰ در حال حاضر شهر و ۹۹۱ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل هستند،گفت: ۴۰۱ هزار نفر در مناطق روستایی از آب شرب بهره‌مند هستند که به دلیل خشکسالی و گرمای بیش از حد در بهار و تابستان اغلب این مناطق با خشک شدن رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها با کمبود منابع آب روبه‌رو شدند.

مدیر کل آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون تاسیسات آبرسانی ۸۰ روستای خلخال نیاز به بهسازی دارد، اظهار کرد: در سال جاری ۵۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هفت کیلومتر خط انتقال آبرسانی و بهسازی مخازن وتاسیسات آبرسانی روستاهای خلخال اعتبار تخصیص یافته است و محدودیتی برای تامین اعتبار بهسازی، اصلاح و نوسازی تاسیات آبرسانی روستایی وجود ندارد.

همچنین در این جلسه سرپرست فرمانداری خلخال گفت: انتظار از شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اجرای طرح فاضلاب روستای بفراجرد در بالا دست سد بفراجرد ومنبع اصلی تامین کننده آب شرب شهر خلخال است.

سید جواد یحیی‌زاده افزود:هم اکنون فاضلاب خانگی این روستای بزرگ به طور مستقیم وارد رودخانه بالادست سد بفراجرد شده و اب این سد که مورد استفاده شرب شهروندان شهر خلخال قرار می گیرد را آلوده می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =