کد خبر: 28628
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
برق

برق رسانی به روستاهای کمتر از ۱۰خانوار در کردستان، سبب بازگشت مجدد مردم از شهرها به روستا شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان،  مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: در سه سال گذشته با اجرای طرح بهار برق رسانی به ۱۲ روستا انجام و بهسازی و اصلاح ۳۵۸ روستای دیگر در کردستان سبب مهاجرت معکوس شده است.

هیوا لهونیان افزود: از سال گذشته تاکنون در راستای توسعه شبکه برق جهت تامین برق مشترکین متفرقه ۳۴ کیلومتر شبکه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان ایجاد و برای ۵ هزار و ۳۹۳ متقاضی در بخش‌های مختلف کنتور نصب شده است.

به گفته وی برق رسانی به استان کردستان از سال ۱۳۳۲ آغاز و تا کنون هزار و ۷۰۶ روستای این استان از نعمت برق برخوردار شده است.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان کامیاران هم گفت: این شهرستان رتبه اول را در اجرای پروژه‌های برق رسانی دارد و فقط یک روستای دیگر در شهرستان کامیاران باقی مانده که تا پایان سال از نعمت برق برخوردار خواهد شد.

جمعی از اهالی روستای صالح آباد سور سور از توابع شهرستان کامیاران که حدود ۲ سال قبل روستایشان برق دار شد می‌گویند: کشیدن برق برای روستایشان سبب مهاجرت معکوس آن‌ها شده است.

کاک رشید محمدی از اهالی این روستا با اشاره به اینکه سال‌ها در شهرستان‌های تهران و کاشان مشغول کارگری بوده گفت: حالا به همراه کل خانواده و فرزندانش به روستای آبا و اجدادیشان مهاجرت کرده و مشغول گار دامداری و کشاورزی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =