کد خبر: 28621
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به شناسایی بیش از ۴۴۰ هزار واحد مسکن روستایی گفت: در حال حاضر ۱۸۸ هزار واحد در استان هنوز از استحکام لازم برابر حوادث برخودار نیستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی اصغر آسمانی مقدم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۸ درصد واحدهای مسکن روستایی استان نوسازی و مقاوم شدند، افزود: با این حال هنوز ۱۸۸ هزار واحد مسکن روستایی استان برابر حوادث استحکام لازم را ندارند و مقاوم سازی آنها ضروری است.

وی با اظهار اینکه برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی تسهیلاتی درنظر گرفته شده است، افزود :۴۲.۵ درصد این واحدها از مقاومت کم برخوردارند و یا مقاومت لازم برابر حوادث را ندارند.

وی ادامه داد: افرادی که مسکن مناسب در روستاها ندارند می‌توانند مسکن موجود را به عنوان دامی یا انباری استفاده کنند و برای نوسازی مسکن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه دریافت کنند.

آسمانی مقدم یادآور شد: همچنین مستأجران روستایی، زوج‌های جوان و افرادی که قصد سکونت دائم در روستاها دارند، تسهیلات مسکن روستایی اهدا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: پیش بینی می‌شود سالانه ۱۵ هزار مسکن روستایی در استان بهسازی و نوسازی شود و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در استان ۱۲ تا ۱۳ سال زمان می‌برد.

وی تصریح کرد: اگر مردم همت داشته باشند در تأمین و ارائه تسهیلات مشکلی نداریم و می‌توانیم سقف تسهیلات را افزایش دهیم و پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزارفقره تسهیلات ارزان قیمت در استان ارائه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =